Tissot only (Deel 1)

Dankjewel, ik vind hem ook erg geslaagd :+1:

2 likes

Tissot T-Classic T1014171105101 PR 100

10 likes

10 likes

21 likes

Tissot Stylist automaat of handopwinder uit de jaren…?
Weet iemand er iets meer van? Is in uitstekende conditie en loopt keurig op tijd.
Simpel, elegante en klassieke uitstraling. Goed onderhouden vermoed ik.

Dank voor het lezen en bij voorbaat dank voor het antwoorden>
GR
Bram

5 likes

Stylist was de wat frivolere maar ook wat goedkopere lijn van Tissot in de jaten 70. Vaak verchroomde of vergulde kasten en eenvoudige handgewonden uurwerkjes zonder secondewijzer en datum. Maar verder geen slechte kwaliteit :sunglasses:

1 like

Ik mag ook meedoen!!!
Tissot PRC 200

6 likes

Heerlijk, die PRC200’s :+1:

1 like

Bij deze mijn Tissot PRS 516, maar heb er gelijk even een vraagje bij.
Als je naar de datum kijkt zie je 6sat-28 staan, dus dag en datum. Maar waar staat nu die 6 voor Sat voor. Je zou denken de maanden maar dat is dus niet zo, hoor graag waar het voor staat die 6.

3 likes

Volgens mij de zesde dag van de week

2 likes

Dank je Proenski, stom van mij. Het is idd zoals je zegt, ik zat maar met de maanden in mijn hoofd. Verder niet gekeken dan mijn neus lang is :wink:. Heeel erg handig om te weten dat zaterdag de 6e dag van de week is, hoe komen ze erop :joy: :joy:.

3 likes

Ja het moet niet gekker worden met de complicaties. :rofl: :+1:

2 likes

6 likes

Volgens mij kun je als je met snelverzet de dag verstelt ook kiezen voor de dag zonder nummer, staan om en om op de dagschijf. Bij overgang van de dag slaat hij er altijd een over zodat je dan telkens degene zonder krijgt te zien.
Soms staan er ook twee verschillende talen op de schijf zodat je op deze manier de taal kunt kiezen.

2 likes

Veel genot ervan, ik heb nog altijd jouw vorig exemplaar.
Top horloge!

7 likes

Dank voor je antwoord, het is precies zoals je zegt daar was ik inmiddels al achter gekomen. Inderdaad 2 talen, maar het is wel grappig dat er op de zaterdag een 6 voorstaat. Zesde dag van de week :smiley:. En ik maar denken dat er 8 dagen in de week zitten, echt heel handig die extra complicatie :joy: :joy:

1 like

Nee ik zie de toegevoegde waarde ook niet zo :sweat_smile:
Plus dat je er ook weer over discussiëren kunt; er zijn ook bevolkingsgroepen die er een halszaak van maken dat zaterdag niet de 6e maar de 7e dag van de week is :innocent:
Maar dat is wat off-topic geloof ik :laughing:

2 likes

:wink:

1 like

M’n meest recente aanwinst; Tissot trench watch uit omstreeks 1924.
41 mm kast van nikkel en een 17 ligne uurwerk aan boord. Ik vermoed een fhf uurwerk, mogelijk al geproduceerd door Tissot die in die tijd bezig was met het starten van hun eigen manufactuur.
In eerste instantie produceerden ze met name uurwerken die regelrecht van fhf waren overgenomen of nog sterk op fhf ontwerp leunden.

13 likes

Ja ik herken de ‘bezel’ :wink:

1 like