Vraagje ivm de Gentleman. Is er een verschil in kwaliteit van de metalen band tussen de Quartz en automaat versie?
Ik heb nu de Quartz versie, maar heb een beetje spijt hiervan. Niet omwille van de Quartz, maar ook de wijzerplaat had ik liever wat donkerder gehad.
PS: iemand die zijn blauwe Gentleman powermatic 80 verkoopt?
PS 2: zeker niet slecht de quartz
Dat lijkt me sterk.
Wat mij tegen viel bij de quartz is dat de plaat paars blauw is in plaats van blauw zoals bij de automaat
Vandaag opgehaald voor mijn vriendin die binnenkort jarig is. Nu nog een mooi bandje erbij. Hopelijk is ze er blij mee…
Anders stuur je 'm maar hierheen! Erg mooi, subtiel en klassiek!
Een van mijn favorieten
Zie twee nieuwe PRS 516 automaten langskomen; een time only en een chrono. Ik moet zeggen dat ik het een flinke achteruitgang vind ten opzichte van de vorige modellen; wijzerplaten ogen plat en goedkoop, de zwevende indexen zijn weg; typische 516 wijzers weg, kasten versimpeld; wat een suffe dingen. Designmissers wat mij betreft
Helemaal mee eens. Dit had een heel stuk beter gekund.
Ik was er al een beetje bang voor omdat er vorig jaar al een aantal quartz uitvoeringen waren geïntroduceerd die dezelfde vormgeving hadden. Ik hoopte alleen een beetje dat dit een goedkope lijn eronder was; maar nu ik deze automaten zie en de bijbehorende prijzen ben ik bang dat dit gewoon de nieuwe 516 lijn is
Je zou bijna denken dat dit een ander design team is dan dat van de PRX, Gentleman, Couturier, …
Je kan inderdaad beter de vorige versie houden
Inderdaad; of hetzelfde team dat probeert iets te ontwerpen voor een andere doelgroep, maar zijn daar niet zo goed in
Blijft een prachtding.
Maar vrij duur en het gros is van deze kasten is volledig naar de gallemiezen gepolijst, dus ontbreekt vooralsnog in mijn collectie
Verder eigenlijk ook te groot voor mijn pols
Thanks Wilko, je vind ze inderdaad weinig in mooie staat en de prijzen swingen de pan uit de laatste tijd. Dit exemplaar werd origineel wel gepolijst geleverd. Al een paar keer moeten horen van zogenaamde kenners dat de mijne kapotgepolijst was, terwijl dit model nooit met een geborstelde finish geleverd is.
Heb wel de indruk dat de jouwe een keer licht gepolijst is, maar kapot gepolijst zou ik dit niet willen noemen. Geborsteld waren deze kasten inderdaad niet, als je een heel duidelijke borsteling ziet is die juist later aangebracht