Tissot only (Deel 1)

Dat kan je binnenkort wanneer je trustlevel 2 bereikt ;-). Gewoon actief blijven en dat komt vanzelf.

1 like

11 likes

23 likes

Vandaag de Le Locle Powermatic 80 en Gentleman Powermatic 80 aangehad.

Eigenlijk nogal teleurgesteld over hoe… ‘flets’ de Gentleman aanvoelde. Zal hem nog eens een tweede kans moeten geven?

De Le Locle verbaasde mij dan weer.

Wablief??

10 likes

:slightly_smiling_face:
Ik volg ook even niet vrees ik.

10 likes

Mea culpa mede forumleden!
Ik had er misschien de wereld van verwacht en na het dragen heeft deze niet de indruk nagelaten die ik verwacht had.

Gepaste modellen gisteren: Tissot Le Locle Powermatic 80, Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium, Certina DS Action Diver Powermatic 80, Certina DS Action-Date Powermatic 80, Hamilton Khaki Field Auto, Hamilton Jazzmaster Open Heart

Persoonlijke bevindingen:

Tissot Le Locle Powermatic 80 -> mooier en strakker dan gedacht
Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium -> the jury’s still out on this one
Certina DS Action Diver Powermatic 80 -> 38 diameter model toonde echt klein op mijn (smalle) pols - voelt wel heel degelijk gebouwd
Certina DS Action-Date Powermatic 80 -> 41 diameter model toont echt té groot op mijn pols
Hamilton Khaki Field Auto -> aangenaam verrast over de bouwkwaliteit en comfort
Hamilton Jazzmaster Open Heart -> waanzinnig mooi, elegant, stevig - alhoewel deze lug-to-lug slecht 1mm kleiner is dan de eerder genoemde DS Action-Date en de kast zelfs 1 mm groter is zit deze dan wel weer mooi aan mijn pols?

Samengevat: de Jazzmaster en Le Locle blijven in mijn hoofd rondspoken als mogelijke NA

1 like

Vergeet de Couturier day date niet :sunglasses:

7 likes

Die had de juwelier niet liggen :wink:

Sinds vandaag in het bezit van deze werkelijk prachtige Visodate! Gelukkig hadden ze bij Bouman nog de 40mm versie liggen.

10 likes

Veel plezier ermee !!! :+1:

1 like

De eerste generatie PRC200 met 40mm-kast blijft heerlijk om dragen :slight_smile:.

12 likes

Dank je wel. Gaat vast en zeker helemaal goed komen.
Draagt echt heerlijk, ook die band. En die blauwe kleur is amper vast te leggen op de gevoelige plaat.

1 like

De Tissot Tradition GMT, heel wat jaren geleden gekocht in Dole Frankrijk als souvenir. :relieved:

10 likes

Ik heb gisteren deze aan mijn lijstje toegevoegd …
de PR526

20 likes

Fraaie aanwinst :ok_hand:
Nu nog een familiefoto met lijstje? :slight_smile:

Verlanglijstje? Of heb je er al een binnen?
Dit is volgens mij een vrij bekende internetfoto en niet van jouw exemplaar of wel? :wink:

Fraai model dus doet het goed op elk lijstje; hier de mijne:

3 likes

Denk wel de hoogste prijs voor een vintage Tissot ooit in een veiling:

Verkocht voor CHF 69.300,-

3 likes

Daar moet dan wel een héél duur bandje aanzitten.
:joy:

1 like

:grin: :grin:

Het zit hem in de wijzerplaat; er zit een bijzondere handgemaakte “Cloisonné” emaille wijzerplaat in. Een Rolex met een plaat van dezelfde maker bracht het tienvoudige op:

1 like