Gentleman?
In ieder geval prachtig ding!
Dankjewel.
En ja, inderdaad. Deze verdient zeker zijn plaats naast mijn zwarte en blauwe vind ik. Het fijne sunray-effect wanneer er licht/zon op de zilveren wijzerplaat valt is schitterend.
Ik blijf maar staren naar deze Gentleman.
Zit al een hele tijd te twijfelen tussen deze of een Seiko SPB165J1 Presage.
Maar dan om een lederen band aan te zetten en te gebruiken als dresswatch.
Nog even een paar extra fotootjes dan …
Met zon :
Binnenshuis :
En dit is wat voor mij echt wel een verschil maakt met veel andere automaten: de 80 uur Powermatic Silicium :
En dit is de 25 jewel versie; dus geen plastic escapement
Hey, hou 'ns even op, joh! Straks ga ik er ook nog een kopen! Effe niet, hoor!
Gatver, ik krijg het ook moeilijk nu
Mmmm, zou lekker staan met een cognac of grijze lederen strap.
Inderdaad . Deze 80.811 zit in de Gentleman-reeks. Heel blij mee
Zit blijkbaar ook in de huidige Seastar 1000 modellen sinds de laatste update.
Beter nu kopen dan later, kwestie van prijsstijgingen voor te zijn
Als dat zo is, dan is in elk geval de Tissot-website nog niet aangepast.
Die zegt nog steeds “80.111/23 jewels”.
Hmmm, misschien niet allemaal aangepast?
Ik zweer dat ik voor het maken van mijn vorige post nog eens op de Tissot site ben gaan kijken.
Ik pikte er een willekeurig Seastar model uit en daar stond 25 jewels
Verder onderzoeken!
Of mijn brein is aan het rotten of ik heb tijdens het kijken naar de specificaties twee openstaande tabbladen verwisseld.
In ieder geval maar +1,5s/dag hier.
Nee, ik denk dat je gelijk hebt… Waarschijnlijk zijn niet alle webpagina’s aangepast, maar deze vermeldt inderdaad ook Silicium/80.811 :
De waarheid zal in het midden liggen en niet alle Seastar modellen zullen de nieuwste versie van dat calibre reeds bezitten?
Deze die je gelinkt hebt toont via de Silicium waarschijnlijk ook dat dit het nieuwste model is.
Hij kost dan ook 60 EUR meer dan de niet-silicium modellen en staat voor die meerprijs eens niet op schakels.
En hier is het model met schakels.
MSRP goedkoopste Seastar 1000 op rubber of canvas is 745 EUR en dus hier 895 EUR voor het Silicium model op schakels.
Die prijs komt al in de buurt van de Seastar 2000 modellen die blijkbaar nog een optie voor het meest recente calibre hebben.
*een diende geen te zijn en hoe kan ik hier in godsnaam mijn posts editten tot 1 antwoord?