Tissot only (Deel 1)

Ik heb nog een oude T-Touch expert, en die is met 43 mm voor mij al aan de forse kant :blush::grin:

Mijn Chemin de Tourelles met dual time

8 likes

Bij deze modellen heb ik altijd de associatie van een damesband op een herenhorloge.
Maar ik heb vaker vreemde associaties.

Mooi hoor!

1 like

15 likes

Heel erg mooi :face_with_monocle: :ok_hand:

1 like

Vintage Tissot dag vandaag. Uit 1972…

15 likes

Mooi - spijtig dat de bezel zo snel beschadigd wordt.
Op 12u zit er bij mijn Gentleman ook een stevige krab.

1 like

Heel mooi! Persoonlijk vind ik deze mooier dan de PRX, kwestie van smaak uiteraard.

1 like

Heb deze vandaag ook om.
Never forget the old ones :clock2: :older_adult:
Foto van eerder vanochtend…

12 likes

Zo lijkt hij eigenlijk niet te groot…toch?
De band is 22 mm dus ook niet de kleinste.

-Freek-

8 likes

The struggle is real…
Leuke deal voor een oudere Le Locle op Chrono24 gezien en opgepikt

Bandje versleten en zwart bandje erbij is 20 i.p.v. 19 dus oogt momenteel wat lomp.
Nieuw bandje onderweg!

Net even opgepoetst:



14 likes

Hij is prachtig met de waffel patroon dial.
Mijn voorkeur gaat uit naar de 4kant versie. :+1:

11 likes

Komt dat ook niet door de foto? Op zo’n telefoonfoto lijkt volgens mij de kast overdreven groot. Kan in het echt meevallen, denk ik. :thinking:

Ja, ik ook. Ik zie in het HF-logo een vogelkop. En als ik met jou praat moet ik altijd aan katten denken. Echt geen idee waarom… :joy_cat:

2 likes

Gefeliciteerd! Maar zo’n suede bandje erop vind ik toch ook wel gaaf staan. Maakt 'm net wat beter casual te dragen, lijkt mij.

Eenmaal de nieuwe strap er is zal ik er over nadenken :wink:
Nu staat hij even op een cognac Rios bandje

Heeft iemand een benul hoe je zonder iets stuk te maken de Tissot clasp van bandje kan wisselen?

Om het gedeelte dat permanent bevestigd is aan de strap lijk ik dit te kunnen lossen met pushpins.

Nu… kan ik bij de nieuwe strap dat gedeelte verwijderen zonder het stuk te maken of is dat niet mogelijk en moet ik dan een strap zonder gespjes kopen?

2 likes

Ik heb er zo een gepast, en vond het uit verhouding.
Het is ook maar wat je gewend bent denk ik.

1 like

Ik snap de vraag niet, nagenoeg elke vlindersluiting zit gewoon met bandpinnen bevestigd…

1 like

Sinds vandaag weer een tweede Tissot in het bezit, de Gentleman in het blauw. Had nog wel getwijfeld tussen de groene crosshair en antraciet crosshair. Maar ja, de blauwe stond al een tijd in mijn vizier :slightly_smiling_face:
Tevens stond de PRX ook op de lijst, maar hoe graag ik het ook wilde, deze was helaas te groot voor mijn smalle polsen waardoor de keuze nog sneller was gemaakt.

14 likes

Heerlijk dunne dresswatch is dit

7 likes