Tissot only (Deel 1)

Zakhorloges zijn vooral voor de collectie inderdaad; ik draag ze zelden :blush:
Heb nog weinig tijd gehad voor foto’s, gisteren even snel een paar plaatjes geschoten van de nieuwe aanwinst, maar hij verdient een uitgebreidere reportage :blush::

Dateert uit 1877.

8 likes

WoW, bijna 150 jaar oud!
Schitterende aanwinst voor je collectie.
Bestond Tissot pas 24 jaar…

2 likes

Ik heb nog wel een aantal oudere, maar die zijn minder mooi en luxe dan deze. Deze dateert uit de tijd dat kroongewonden horloges bij Tissot hun intrede deden en dit is een relatief vroeg exemplaar daarvan.
Maar ik denk dat je daarvoor flink in de buidel moest tasten, ik kom ze de eerste tijd alleen tegen in de gouden exemplaren. Ik heb bijvoorbeeld ook een zilveren uit 1886, en die moest je nog met een sleutel opwinden :innocent:

2 likes

Wel een lekker kleurtje voor de zomer, deze. :sunglasses: En met net geen 39mm ook een veel betere maat. Jammer van de afgekapte cijfers. Had nog nooit van dit merk gehoord.

3 likes

Die rotor moet wel nog even zwart of messing uitgevoerd. Zo het uurwerkt visueel uit balans met de wijzerplaat.

1 like

Dat vind ik inderdaad ook de mooiste; de andere versies vind ik minder.

Is een oud merk wat recent weer opgerakeld is; een van de vele merken die tijdens de quartz crisis kopje onder gegaan zijn.

1 like

Ik heb oa een groen tropic bandje gekocht, in eerste instantie voor m’n SKX of Vostok. Maar toen ik zat te pielen zag ik m’n Tissot V8 en vroeg me af hoe dat bandje erop zou staan…

Op de foto’s matchen de bezel en band qua kleur gek genoeg niet lekker terwijl ze in het echt heel goed passen. Ik vind het ergens een vreemde combi, maar aan de andere kant oogt het best aardig. Wat denken jullie van deze combinatie?

10 likes

Ik vind hem geslaagd :+1:

Eh… Opheffingsuitverkoop, eh… Tissot, vintage vibe. Ik kon hem niet laten liggen. :sweat_smile:

O ja, en de seconde wijzer lijnt superstrak uit. :smiley:

21 likes

Hmmm :thinking:, geen totale mismatch. Maar ik zou zo’n bandje eerder aan een duiker verwachten en aan dit horloge meer een rallyachtige band.

1 like

Heel Mooi !!!

1 like

Dank je, ben er ook wel mee in m’n sas :blush::grin:

Mijn enige Tissot uit de :seven: :zero: S
Foto van vanmorgen…

10 likes

Lekker opvallend horloge zo. Helemaal goed David.

1 like

Op deze zonnige dag deze knappe knoeperd om De Tissot Seastar 1000 Chrono.

8 likes

En nog maar eentje aan de dresskant.

19 likes

Vandaag weer de Q662; heerlijk vintage lijkend race horloge dat stiekem gewoon een quartz is uit 2002. Lekker makkelijk :slight_smile:

12 likes

Die is mooi. Zou ik ook meegenomen hebben.

1 like

Tissot prc200. 2 weken terug aangeschaft

7 likes

8 likes