Tissot only (Deel 1)

Dit is de 40 mm

1 like

Mijn Tissot horloges, 3 x een Seastar en een Gentleman. Ik wil evt. een Ballade zoals @Paul-V laat zien, naast of i.p.v de Gentleman.

Handopwinder, eind jaren '50, begin jaren '60.

Een PR 516 automatic

Dit is m’n favoriet, vanwege de sunburst wijzerplaat.

De Gentleman in blauw, die ik bijna niet meer draag. De L2L is voor mij aan de grote kant.

13 likes

Geweldig !

2 likes

Wat een heerlijke zijkant! :ok_hand:

1 like

Die eerste Seastar is echt belachelijk mooi!

Op de Gentleman en de Ballade zit maar een verschil van 1,5mm lug to lug (48,5 versus 47).

Persoonlijk zie ik het verschil niet als ik ze opeenvolgend draag.

1 like

deze uit 1950

10 likes

Ik dacht mede omdat de Gentleman ‘male’ endlinks heeft aan de metalen band en de Ballade ‘female’, dat het verschil in dragen groter zou zijn tussen die twee.

Ik weet niet of hij voorbijgekomen is, maar gisteren aangekondigd geloof ik…

en deze… :drooling_face:

Wel 42mm, 15mm dik. Voor mij geen probleem maar ik kan me sommige kleine polsen voorstellen die het formaat niet leuk vinden. Daarnaast list € 1995,–

Maar wel mooi! Ik weet wat er nieuw op mijn lijst staat. :smiley:

8 likes

Yep; was een week geleden al gelekt :wink:

Maar wel een gaaf ding, en door die box saffier optisch niet een heel dik blok geworden :ok_hand:

1 like

Ah, niet meegekregen. Maar hij is inderdaad echt wel prachtig. :ok_hand:

En bij weer nader bekijken weet ik niet welke ik mooier vindt. De zwart/gilt is ook een “stunner”.

1 like

Ik kan inderdaad ook niet kiezen :laughing:

1 like

Die kunnen dan voor de Dan Henry 1937 gaan. Die is 38mm en €270.
Oogt een beetje hetzelfde, uiteraard niet vergelijkbaar.

6 likes

Klopt, afgaande op Dan Henry is deze er ook (en deels op de Omega equivalent uit die tijd) op gebaseerd.

Voor het geld (ik heb hem gehad) best goed, maar geen automaat, etc.

2 likes

Heb al 10x boven de Koop-knop gehangen, maar niet geklikt. Knap hè!
Qua maat zal die voor de gemiddelde of kleinere pols wel beter passen. Maar verder wel appels en peren, ik weet ‘t.

2 likes

Eens; leuk ding zo’n Dan Henry, heb zelf de zwarte 1939. Maar doet me weinig en ik draag hem ook niet veel. Zit er over te denken om die te laten gaan :thinking:

1 like

Ik zou hem laten gaan. Alvast een basis voor de “echte” leggen. :wink:

1 like

Moooi!

Excelsior Park heeft ook een aantal vintage geïnspireerde chrono’s, met wat subtielere afmetingen, maar de wijzerplaten vind ik niet zo geslaagd.

1 like

Inderdaad :blush: :grin:
Verder net gisteren een mooi vintage Tissot zakhorloge binnen dat ook een aardige deuk in het budget geslagen heeft, dus wat eruit kan sowieso geen kwaad :sweat_smile:

2 likes

Pica’s!

Gebruik je zo’n zakhorloge ook echt, of meer voor de collectie?

1 like