Tissot only (Deel 1)

60’s en 70’s bestrijkt zo’n 20 jaar, dus verre van nauwkeurig hier :wink:
Beide horloges zijn betrekkelijk kort in bezit dus ik ben uitgegaan van wat de verkoper me heeft verteld. Meer info natuurlijk altijd welkom, leuk om te weten!
De Stylist heeft een blanco caseback en ik ben zelf niet in staat om die te openen. :thinking:

1 like

De Stylist lijn is nieuwer dan de Seastar Seven dus ik zou ze eerder andersom inschatten, maar het overlapt, dus het is denk ik wel mogelijk dat de Stylist uit eind 60’s dateert, en de Seastar Seven uit begin 70’s :grin:

1 like

Grappig, want qua design doet de Seastar moderner aan

1 like

Hier vandaag een Antimagnetique uit 1946:

15 likes

Net binnen: de 70’s Tissot TV style

13 likes

hele mooie set !

1 like

Vandaag de V8 om naar het musee international d’horlogerie in La Chaux-de-Fonds.

15 likes

Zo’n rare Tissot Autolub Actualis vanmiddag mee op de fietsronde :thinking:

11 likes

12 likes

Two tone cal 20 uit omstreeks 1937; stalen kast met een rosé gouden bezel.
En een speciaal op maat gemaakte band van Ko.

12 likes

Nice! Jij kunt wel 'n Tissotmuseumpje openen!

2 likes

Ja ik kan een aardig overzicht maken van de hele Tissot geschiedenis :sweat_smile:

Als is het natuurlijk wel een persoonlijk gekleurd museum; jaren 50 en eerste helft 60 zijn ondervertegenwoordigd want niet zo mijn smaak en bijna alles had radium. Jaren 30, 40 en 70 zijn dan weer oververtegenwoordigd :grin:

1 like

Eind jaren '60 en jaren '70 zijn (ook) mijn favoriete periode. :blush:
Maar ach, ieder museum en iedere expositie worden toch door een curator ingevuld o.b.v. zijn/haar inzichten en keuzes. Dus ik zeg: laat maar komen, dat Tissotmuseum! Of misschien gewoon een keer een Tissot(liefhebbers)meeting. Denk dat menig liefhebber heel blij wordt van het zien van (een aantal) van jouw horloges!

1 like

Ik heb een koffer waar er dacht ik 24 in kunnen, die sleep ik wel eens helemaal gevuld mee naar een meeting, maar dat is al aardig kiezen aangezien de verzameling intussen boven de 100 zit :blush:

Ik heb ook een keer een “elke dag een andere” rally gedaan in dit topic; begint hier:

En eindigt hier:

Oh ja, en gaat hier nog verder met de dameshorloges:

Alleen zou dat inmiddels bij elkaar ruim 3 maanden duren :grin:

Misschien dat we inderdaad een keer een Tissot meeting zouden kunnen organiseren. Ik ben alleen niet zo’n organisator; iets voor @JimSoul? Zijn collectie bevat ook een aantal zeer fraaie stukken :ok_hand:

4 likes

Lijkt me erg leuk om, in ieder geval als deelnemer te komen! Ben ook niet zo’n ‘event manager’ en ik zit momenteel even helemaal zonder Tissot. :grimacing: Laatste paar maanden geleden verkocht. Maar wie weet, tegen die tijd en anders hopelijk ook toegankelijk voor een (tijdelijk?) Tissotloze…? :sweat_smile:

1 like

Uitnodigingen voor een HF meeting zijn uiteraard altijd volledig willekeurig, ondemocratisch, discriminerend en dictatoriaal, dus dat weet je natuurlijk nooit :rofl:

3 likes

Leuk idee :+1:, ik hou het in gedachte.

@Climholland, kan wel een 516 missen voor een paar uur denk ik :yum:

4 likes

En anders heb ik misschien nog wel wat liggen in de rommelbak. Frot er wel even een bandje op en klaar :smile:

1 like

Kijk, dat vind ik nou zo fijn aan HF, he! Zoveel behulpzame mede-horlogegekkies! :grin:

2 likes

Wel een paar. :man_facepalming:

Maar wordt er een Tissocial meeting georganiseerd?

3 likes