Tissot only (Deel 1)

Mooi man, past goed bij je schoenen :slightly_smiling_face:

1 like

Dank je wel :+1:

Gisteren lag deze me, in de vitrine bij de juwelier, zo mooi aan te kijken. Had even geen tijd om 'm te passen. Misschien volgende keer. Gewoon om 'm eens om gehad te hebben, hoor. :grin:

15 likes

We zien je NA topic met blijde verwachting tegemoet.

3 likes

erg mooi horloge om te zien! ben er ook wel een beetje verliefd op, het is alleen geen klein horloge en vrij dik voor zover ik weet, eerst passen gaat een goed idee worden :wink:

1 like

Haha, ach ik wil nog zoveel. Dus weet niet of deze nou op heel korte termijn… Nou ja, weet 't niet . :grin:

Maareh…

Dus inderdaad…

Precies! :+1: :wink:

1 like

Pracht ding, wel veel te groot. Een 38mm quartz chrono zou ik wel zien zitten :grin:

1 like

Ja, eens. Maar ik wil 'm toch wel gewoon een keer om de pols proberen. Who knows valt het in praktijk mee…

Ik ben een groot fan van de 35mm, past uitstekend om mijn 18,5cm pols. De 40 kan ik hebben maar vind ik minder fraai.

42mm is echt een brug te ver voor dit model, tenzij je hele forse polsen hebt.

11 likes

Valt tegen, ben ik bang. Dus waarschijnlijk wordt het 'm niet. Maar goed, altijd leuk om een keer te passen. :grin:

De 35 is idd mooi, qua formaat. Past ook goed bij de vintage look, van het model. En de chrono had gewoon onder de 40 moeten blijven.

1 like

mocht je gaan testen, benieuwd naar de foto’s!

1 like

Liefst wel maar ik vermoed dat er ook naar de verhouding is gekeken want hij is best dik. Vandaar dat een quartz in dit geval me een goede “oplossing” lijkt.

We gaan het zien (hoop ik… :crossed_fingers:t3:)

1 like

14 likes

Is dit model interessant? Ligt bij een vriend die ‘m eventueel wilt verkopen.

15 likes

Zeker een interessant model.
Zo te zien op originele band (Gay Freres) en in redelijk nette staat.

Hou er rekening mee dat dit een fors horloge is, een flink brok staal om de pols.

Uurwerk is een Tissot cal. 784-2, een Tissot uurwerk dat goed te onderhouden is.

6 likes

Ondanks dat ik niet direct op zoek ben naar een 2-piece collection. Krijg ik hier wel weke knietjes van:

Bron: Insta

16 likes

38 mm Jumbo uit 1938 vandaag :sunglasses:

19 likes

Zoals @JimSoul hierboven al zegt; zeker een interessant model, maar wel fors met 42 mm diameter. Kast is overigens een EPSA supercompressor. Kasten van deze modellen zijn vaak vreselijk naar de knoppen gepolijst, maar deze is nog mooi scherp :ok_hand:

1 like

Hmmm, dit setje spookt al de hele dag door mijn hoofd. Zou wel een ultiem setje zijn, van alle markten thuis……

Nieuwe aanwinst:

Twijfelde eerst maar nadat ik hem even op een ander bandje heb gezet past het als gegoten!

9.8mm maar wat zeer prettig draagt.
Binnenin de “25 jewels” variant op het powermatic movement :love_you_gesture:

Nu maar eens wat andere bandjes gaan bestellen en dan gaat deze hier nog geregeld passeren :wink:

15 likes