Tissot only (Deel 1)

Ja, heerlijk horloge vind ik :slight_smile:

13 likes

Ik moet dus écht dringend opzoek naar extra bandjes :slight_smile:

Mooie foto’s ook!

1 like

Dankjewel :wink: .
Ik heb voor deze voor Hirsch Merino gekozen.

Veel plezier met je aanwinst ! :slight_smile:

1 like

Hier de 44646 Navigator uit 1974 vandaag

17 likes

haha niet heel veel variatie :wink:

Yum!
yum gifs | WiffleGif

1 like

Ooit gekocht in Australie voor een prikkie omdat de kroon ontbrak. Die had ik nog liggen dus simpelweg erop geschroefd en klaar; stift was niet eens gebroken :innocent: :sweat_smile:

Later wel geserviced overigens :sunglasses:

4 likes

14 likes

:upside_down_face:

Vandaag weer heel de dag van deze kunnen genieten.

18 likes

Deze voor morgen ligt al klaar :wink:

10 likes

Die van mij is leeg! Ik zit te twijfelen wat te doen;
A: zelf opendraaien, batterij vervangen maar afdichting niet (ik neem aan dat er een afdichting onder de deksel zit); duimen dat ie waterdicht is;
B: afdichting zoeken, zelf met batterij wisselen, duimen dat ie waterdicht is;
C: wegbrengen en op waterdichtheid laten checken;
D: heuse Tissot service geven. Het ding is zo’n 12 jaar oud, heel overdreven lijkt het daarmee niet, maar voor een quartz lijkt het mij wel een beetje overkill??

10 likes

Ga je er ooit mee het water in? Ik vervang ook zelf de batterijen, maar die waterdichtheid maak ik me niet druk om; veel natter dan een paar spetters regen worden mijn horloges toch niet :innocent:

2 likes

Nog maar een dagje de PR 1500 om de pols. Die 1500 slaat overigens op de Vickers hardheid van de titaniumcarbide kast.:sunglasses:

10 likes

Tegenwoordig eigenlijk niet, maar hij heeft best wat uurtjes zee- en zwembadwater en waarschijnlijk een enkele plens bier achter z’n kiezen :grimacing: Maar het is natuurlijk iets waar ik rekening mee kan houden. De laatste paar jaar nam ik een duiker mee op vakanties.

Is er dan nog een noodzaak om een afdichtrubber te kopen (geen idee waar overigens), of komt deze gewoon heel & herbruikbaar van de kast als ik de deksel los schroef?

1 like

Over het algemeen gaat de pakking niet kapot als je het deksel open maakt. Dus als je er niet mee gaat zwemmen is vervangen geen must. Ik smeer ze soms even opnieuw met siliconenvet.
Ga je er wel de plomp mee in dan is het sowieso beter om elke twee jaar ofzo de pakking te vervangen omdat ze ook verouderen, ongeacht of het het horloge open maakt of niet.

2 likes

Ah ja, verouderen, dat is er natuurlijk ook nog… Nou, dan denk ik toch ff zoeken naar een rubber! Thanks!

1 like

Succes :+1:

PRS516 quartz chrono op deze druilerige dag.

7 likes

12 likes