Tissot only (Deel 1)

Zo’n 18 jaar geleden heb ik een Tissot gekocht waarvan ik het model niet meer weet.
Het horloge heb ik iets van 10 jaar gedragen en gaf regelmatig kuren. Helaas niet bewaard en ik heb werkelijk geen idee welk model of type het was.
Ik heb nog enkele foto’s waarop hij staat afgebeeld, maar ze zijn niet erg duidelijk.
Hij kwam op stalen band, blauwe plaat en octagonal bezel.
Kan iemand mij helpen en zeggen welk model het is?
Ik denk dat het bouwjaar omstreeks 2004 moet zijn.

Hier wat plaatjes:

afbeelding

afbeelding

2 likes

8 likes

Heb deze Tissot al vrij lang. Nooit problemen mee gehad. Foto uit 2016. Nog steeds in mijn bezit.

12 likes

Ja! Dat is hem! Helaas had ik er dikke pech mee.
Weet je hoe het model heet?

Gewoon PRC100? Of heeft een andere naam?

Tissot T22.1.581.41

2 likes

Dankjewel :+1::+1::+1:

1 like

Wat een mooie Tissot! Ik heb er helaas veel pech mee gehad destijds. Aantal malen terug naar de horlogemaker geweest… Ik denk gewoon pech. Supermooi model👍

Inderdaad. Stoer maar geraffineerd. Straalt kwaliteit uit.

1 like

Verkeerde topic?

1 like

Sorry

1 like

M’n nieuwste aanwinst hier ook maar even spammen. 14k tonneau uit eind jaren 20. Voor een wat nauwkeuriger datering moet ik nog even het serienummer van het uurwerk achterhalen maar al m’n horlogegereedschap zit nog in een verhuisdoos, dus dat komt later :blush:

Ik hoop dat ik er ook nog zo netjes uitzie als ik bijna 100 ben :sweat_smile:

20 likes

Nog steeds deze drie aan boord, en er is absoluut geen gevoel dat er een teveel zou zijn :smiley:

10 likes

Voor de gouden Seastar moet ik enkel nog eens een bandje kiezen :slight_smile:
De quartz ga ik niet houden denk ik… De andere 4 zijn leuker om dragen.

12 likes

Mijn Le Locle in een wat onbekende uitvoering. (T006.428.11.052.00) Het is volgens mij een versie voor niet-Europese markten, maar ik vond hem mooier dan de variant die in Nederland verkocht werd en kon hem nieuw voor een leuke prijs op een veiling oppikken. Enige nadeel is dat er een ETA 2825-2 uurwerk in zit met een gangreserve van 38 uur, in plaats van de Powermatic 80 in de Europese variant.

10 likes

Maar wel 28.800bph ipv 21.600 dus :ok_hand:t2:

2 likes

True. De Powermatic 80 is volgens mij ook een redelijk vergelijkbaar uurwerk die van 4 naar 3 Hz is teruggeschroefd. Ik heb nog te weinig horlogekennis en ervaring om te weten wat ik liever heb :sweat_smile:

Ik weet in elk geval wel wat ik het liefste heb :wink:: de 80 uur gangreserve in combinatie met bijzonder weinig afwijking vind ik echt wel top, althans bij de silicium-versies. De andere PM80 heb ik niet, dus kan niet vergelijken…

1 like

Mooi ! Geniet ervan ! :+1:

1 like

17 likes