Tissot only (Deel 1)

Nieuwe aanwinst van de Rikketik, Tissot F1 TSX3 uit 1980.

De F1 reeks werd door Tissot uitgebracht als officieel horloge van team Lotus in de Formule 1.

image

image

15 likes

Ik vraag me af hoe lang deze mee gaat. Ik draag bijna niets anders meer. Echt een heerlijk horloge :yum:

6 likes

5 likes

Mooi :slight_smile:. Toen vond men 40 u reserve al heel wat :wink: .
Heb je deze originele advertentie ook zelf ?

2 likes

8 likes

Deze bad boy vandaag om de pols:

17 likes

Nog maar eens een plaatje van een Tissootje uit de projectenbak, een cal. 20 uit 1939. Loopt wel maar heeft service nodig. Wijzerplaat heeft overigens helaas wel betere tijden gekend :grimacing: :blush:

11 likes

8 likes

11 likes

10 likes

De datum is vannacht niet over gesprongen, hij staat nog steeds daar waar hij staat rond 23:45 in de avond.

Beetje raar. Gister avond om 22:30 stond hij al hier en is sindsdien dus niet overgegaan naar de volgende datum. Iemand enig idee wat te doen? Kan ik hem gewoon vooruit zetten? Moet je eigenlijk niet doen toch als het datum systeem in werking is?

Ik zie trouwens dat ie 1.5 dag vooruit is gegaan…tussen 15 en 16 staat ie. Terwijl ik 1000% zeker weet dat ik 'm goed had staan op 14…

De Tissot “James Bond” 1973

16 likes

Ooit tijdens een reis in Mexico gekocht…stuk jonger en waarschijnlijk ook wat dunnere polsen… Echter, het klokje blijft lopen. Draait bizar lang op een batterij en blijft een fijn reishorloge. Lekker licht ook om te dragen.

Echt een klokje met een mooie herinnering.

6 likes

Vandaag was Gentleman day :smiley:

16 likes

Even wat leuk leesvoer voor de echte geeks (wij dus :grin:), over de vergeten James Bond Tissot.

4 likes

Leuk stukje @TagEd! Dank voor het delen, dit wakkerde destijds mijn interesse voor dit horloge nog meer aan :wink:

1 like

Vandaag de PR516 uit 1968

11 likes

Nu nogsteeds het geval of lijkt die weer bormaal te werken?

Vannacht heeft hij het gewoon goed gedaan, als in dat hij nu gewoon de 16e aangeeft.

1 like