Tissot only (Deel 1)

Ik denk dat de mooie verhouding die de 35mm quartz heeft wel zoek is als er een automaat in die maat komt.

Zelf blijf ik roepen om een 38mm quartz chrono :wink:

1 like

Misschien dat ik deze prx toch wel de mooiste vind

6 likes

Verder zoeken dan maar… Kroon met logo kan er mee door, nu googlen voor een vervanger voor het verroeste stiftje :male_detective:

3 likes

Gewoon staalborstel erover en klaar :innocent:

2 likes

Tja Wilco, dat zag een reparateur helaas toch anders…en hij kon er ook niet aan komen.:male_detective:

1 like

Tja je moet roeien met de riemen die je hebt, 28.5R onderdelen zijn vrij schaars. Ik zeg grootste deel van de stift afknippen, stiftverlenger erop en klaar. Die kast heeft ook corrosie en die vervang je ook niet :sunglasses:

En anders heb je hier een vervanger:

Of hier:

1 like

Wow bedankt voor de tip :male_detective:
Hoewel ik wat meer van het doorspitten van eigen ‘laadjes & doosjes’ ben of op de Rikketik is deze optie wel verleidelijk :thinking:

1 like

Succes in elk geval :sunglasses:

1 like

Ik vond in een boek een paar afbeeldingen van oudere Tissots, ik zal ze hier plaatsen, misschien heeft iemand er iets aan.

7 likes

Deze voor een habbekrats gekocht. Uurwerk weer tot leven gewekt en wijzerplaat/wijzers mooi gemaakt. Alleen nog de kast vergulden.

11 likes

Het komt vast goed, ik heb de tijd :sunglasses:. En goud op staal is op zich wel eens leuk, maar normaal is dat kleurtje niet zo erg mijn ding :slightly_smiling_face:

1 like

Ik heb er toevallig een tijdje geleden ook een gekocht; heeft een poosje in de VS gelegen maar is nu onderweg. Ook mijn eerste goud op staal. Niet omdat goud niet m’n ding is maar meer omdat jaren 50 niet zo mijn ding is, een beetje goud op z’n tijd houd ik wel van :innocent:

Ook een 28.5R, wel met wat issues, rotor en rotoras ontbreken :blush:

Maar de donor ligt al klaar, dus niet zo’n punt :sunglasses:

10 likes

Super - nu dat vergulden nog…
Heb ook nog zo’n verwaarloosde kandidaat van een andere Tissot :grimacing:

4 likes

Lijkt al net zo’n 50’er kleintje als mijn Seastar, 'n moeite-waard-project met zo’n mooie dial imho :hugs:

1 like

Kast zou 34.8 mm zijn, dus een mooi maatje.
Ik viel inderdaad voor de plaat; en vooral voor die dikke markers. En ook de combinatie met de goud op staal kast. In staal had ik hem laten liggen denk ik :thinking:

2 likes

Dit is de donor die klaarligt. Bijzondere aan dit ding is dat deze een soort “tussendoor” logo heeft. Niet meer het oude cursieve logo, maar ook nog niet het logo met de grote T.
Maar verder dermate lelijk dat hij niet voorbij de donorbak gaat komen :sunglasses:

5 likes

Nou dat zou mooi zijn - volgens mij redt de mijne dat niet…:male_detective:

2 likes

Mooie markers op die plaat :ok_hand:

Ze bestaan in veel maten, vanaf een kleine 33 mm of zoiets. Of de mijne inderdaad die 34.8 is moet ik natuurlijk nog maar afwachten. Gezien de ruimte om het uurwerk in de kast heb ik goede hoop :innocent:

1 like

Als ik naar de verhouding kroon & wijzers versus dial kijk zit je m.i. goed qua maat - de mijne lijkt echt wat meer getailleerd om het werkje te sluiten :male_detective:

1 like