Tissot only (Deel 1)

Deze variant zou ook mijn keuze zijn :ok_hand:

Erg mooie kleur, en vind de crosshair leuk. Ik heb 'm nog wel in de kijker, maar samen met een groene Seiko sharp edged en de groene King Seiko. Als ik tijd heb, eens alle drie goed bekijken.

Ja, Seastar is ook een mooie serie. Heb er 1uit de vorige serie gehad, dikke klatser.

1 like

Dit is zo’n coole versie! :green_heart:

Heb je nooit het idee dat de Gentleman aan de grote kant is voor dit type horloge? Dat heeft mij altijd tegengehouden om em te kopen

Nee hoor, voor mijn pols vind ik het een prima maat. Zie het horloge ook niet puur als dress watch, meer een sporty-dresser (of zoiets :crazy_face:)

1 like

Heerlijk ding. Ik hem 'm ook sinds een week of 3 als eerste aanwinst en ben er nog steeds in m’n nopjes mee!

De damesversie van de Gentleman heet T-My Lady.
Helemaal een exacte kopie in het klein is het overigens niet:

https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t1320071104600.html

8 likes

15 likes

Afgezien van de diamantjes vind ik ‘m nog mooier dan de mannenversie. En geen lumen op de wijzers, top.

2 likes

:star_struck:

Even wat swappen met wijzerplaten :innocent:

5 likes

10 likes

Je hebt dezelfde :rofl: :+1:

1 like

7 likes

De stalen band op mijn Couturier is een enorme bonk staal en daardoor niet de meest comfortabele band. Ik heb de stalen band al 2 jaar niet gebruikt maar ik geef het nog eens een poging. Ik heb de band iets langer gemaakt waardoor ie hopelijk wat fijner gaat zitten.

6 likes

Ziet er goed uit :+1:

1 like

Ziet er idd best kloek uit!

1 like

Beste Tissot liefhebbers. Nu mijn Tissot tradition 5.5 na 1,5 jaar een lege batterij krijgt zit ik met een keus en een vraag. Ga ik het voor 35 euro laten doen door Tissot met 2 jaar garantie op de service of doe ik het zelf? Voordeel van laten doen is natuurlijk dat als het mis gaat of binnen 2 jaar de batterij gaat lekken ik weer bij hun kan komen voor garantie. Nadeel is dat het 30 euro duurder is en ik het dan op moet sturen.

Wat denken jullie?

Daarnaast ben ik benieuwd of iemand voormij een onderhoudshandleiding heeft voor dit horloge. Dat ik kan zien hoe het eventueel moet en wat de risico’s eventueel zijn.

14 likes

Algemeen vraagje aan de vakjury hier: hoe zit dat met de 34mm variant van de prx, qua bandenwisselen? Heeft deze een eigen systeem, of zijn het gewoon erg korte springbars? Ik wil namelijk bij de juiste gelegenheid eens een horloge cadeau doen aan mijn vriendin. Die volgt een cursus lederbewerking, dus het moet een horloge zijn waar ze zelf bandjes voor kan maken, en die dan bij voorkeur met springbars te wisselen is.

1 like

Het zijn springbars, wel 35 mm. Zou je niet wachten tot de automatische versie beschikbaar is?

1 like