Tissot only (Deel 1)

Zijn die glaasjes nog verkrijgbaar?

1 like

Voor zo ver ik weet niet, heb ze nooit aangeboden gezien.
Ik heb nog een gold plated 516 liggen in matige staat, denk dat ik die maar opoffer. :thinking:

2 likes

Hoi!! Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen…

Ik heb een pr516 heritage op komst en wil alvast banden shoppen
(ik heb iets tegen andermans huidschilfers :face_with_hand_over_mouth:)
Wat is de bandaanzet ?

4 likes

Heel gaaf dit. Wat is de maat van dit horloge??

1 like

27 mm :sunglasses:

1 like

27mm ???

1 like

Zo te zien 20 mm:

https://www.jomashop.com/tissot-watch-t071-430-11-031-00.html

1 like

Yep, dit is de damesversie :sunglasses:

Hier naast de 36 mm herenversie

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/9/4/2/942e15ce44ea7f52017156c0701ca849d6c4ab42.jpg

10 likes

Zou graag nog eens een herenmodelleltje willen toevoegen aan de collectie :ok_hand:t4:

1 like

Foto van eerder vandaag. Staat mu ook in blauwe gedeelte :wink:

12 likes

Dag 5, nee dit is niet dezelfde als gisteren, dit is de “gewone” dames 516GL met de ronde bandschakels en 21.600 bph ETA 2551 aan boord; dateert uit 1972. :sunglasses:

17 likes

Nice catch! Is dit de zwarte of de blauwe?

Mocht het de blauwe zijn, en een catch-en-release hou ik me aanbevolen voor een PB.

1 like

De zwarte! Maar deze catch wordt denk ik geen release :grin:

2 likes

Tissot vandaag weer is, zit te denken om de Stalenband erbij te gaan kopen.

3 likes

Dag 6, nogmaals PR516. Ben eigenlijk van plan om van deze twee een te maken, dus vandaar maar tegelijk. De kast van de rode is erg slecht, maar de wijzerplaat vind ik wel veel interessanter, dus die wil ik swappen. Omdat de gouden van '72 is en de rode van '69 zijn alleen de opschriften op de wijzerplaat wel anders… :thinking:

12 likes

Vandaag doe ik weer mee :wink:

8 likes

Dag 7; het houdt nog niet op met de 516’s :laughing: Dit keer geen damesversie maar een “boys size” uit 1970. Met 30 mm net wat groter dan de damesversie, maar kleiner dan de herenversie die 34 of 36 is, afhankelijk van de uitvoering. :sunglasses:

16 likes

Dag 8, je raadt het al, een PR 516 :laughing::laughing: Maar wel de laatste, morgen wat anders. Deze stalen 516 dateert uit 1970 en heeft net als de andere een ETA 2551 aan boord, die door Tissot overigens 744 wordt genoemd.

10 likes

Wil ook een 516 nu :sweat_smile: die van jou zien er allemaal nog erg goed uit

1 like

Besmettelijk die dingen :laughing::laughing:
Ook die laatste was overigens weer een 27 mm versie, dus ik denk niet dat je die wilt :wink:

2 likes