Uiteraard een 36mm. Maar als je gaat kijken online worden er veel gare modellen aangeboden
Absoluut; nette exemplaren moet je met een loepje zoeken.
Ik had hetzelfde.
Nadat ik de PR526 GL van @wbcoupe om had, was ik ook om
Inmiddels heb ik een heel mooi exemplaar (date only) weten te bemachtigen maar moet er nog even op wachten voordat ik hem daadwerkelijk dragen kan
mooi exemplaar, zie graag je eigen foto’s tegemoet
Zeker
Naar mijn mening is de 516/526 een iconisch ontwerp
Een nette vinden is zoals wbcoupe al aangaf best lastig.
Wat een mooie plaat! En een heerlijke combo met de band
Tissot Sideral “S” is Super resistant to Snow Sand And Sea!
Na het zien van dit reclamefilmpje uit 1969 MOET je gewoon een “S” hebben.
Inderdaad een geslaagde combi. Bordeaurode banden zijn vrij schaars, maar zo’n wijzerplaat vraagt gewoon om een bijpassende band.
Inderdaad, leuk filmpje. Maar door de prijzen van nette exemplaren in combinatie met mijn lichte aversie tegen plastic heb ik er nog steeds geen in de collectie
Dag 9: een echt cocktailhorloge, minuscuul kastje van nog geen 15 mm breed, witgoud capped. Dateert uit 1965. Binnenin een Tissot kaliber 712, wat in feite een AS 1012 is.
Dag 10; weer even een sprong van 15 jaar en we komen uit in 1950. Een ref. 5277 met een 22 mm stalen kastje. Je zou een rond uurwerkje verwachten, maar binnenin huist een tonneau-vormig Tissot 15.3 kaliber. De vermelding “fab suisse” duidt er volgens mij op dat dit horloge bedoeld was voor de Franstalige markt.
Dag 12, een echte “ladies toolwatch” vandaag. 24 mm waterdichte stalen kast en een 19.4-3 kaliber met shockprotectie aan boord, en dat allemaal in 1939. Helaas heeft er zo te zien wel een keer iemand aan de wijzerplaat zitten poetsen waardoor het horloge er wat “mistig” uitziet.
Vandaag eindelijk mijn Tissot kunnen afmaken. Stond al lang op mijn verlanglijst en een tijd geleden voor een schappelijk bedrag een mooi projectje kunnen aanschaffen. Ik had hem al een tijdje in bezit, maar omdat ik nog op onderdelen moest wachten (nieuwe bandpennen en extra schakels), een beetje tegenslag met de montage had en andere zaken met meer voorrang, heeft het even geduurd. Maar nu is het dan zover, de Tissot zit aan mijn pols en zal misschien weinig de horloge doos zien.
Mooi geworden, veel plezier ermee
Zo, die kon wel wat nieuwe pennen gebruiken!
Veel draagplezier.
Gaaf hoor!!! Nu nog ff een wristshot
️ Dat dus…