Heb deze tissot couturier inmiddels 2 maand en hij bevalt prima, de lerenband die er bij aankoop aanzat heb ik vrij snel vervangen voor de stalenband. Geeft het horloge wel een upgrade op staal vind ik. Had wel verwacht dat het uurwerk wat nauwkeuriger zou lopen + 45 sec na een week dragen. Al met al heel tevreden met de tissot.
Hoe leg je hem neer 's nachts? Op z’n achterkant of op de zijkant?
Heeft meestal inloed op de nauwkeurigheid.
Om het kussentje in de horlogebox.
Ok, ongeveer met de achterkant naar beneden dus. Normaal gesproken wel de meest nauwkeurige positie.
Goed in de gaten houden, in de tijd dat ik in de juweliersbranche werkte (2014-2016) kwamen deze Couturier Chrono’s regelmatig terug door defecte uurwerken. Misschien hebben ze het C01.211 uurwerk inmiddels verbetert maar was toen niet het meest betrouwbare uurwerk helaas.
Ga het in de gaten houden, ik had nog geen mindere reviews gelezen over het uurwerk C01.211.
Nu gaat de couturier al een tijd mee zou goed kunnen dat het uurwerk inmiddels verbeterd is, ga mij er is in verdiepen.
Toen ik deze kocht wou de verkoper mij wijsmaken dat er een valjoux 7750 uurwerk ik zit😂
Die bestaat overigens wel; hier zie je er bijvoorbeeld een:
Nog steeds in het programma trouwens, ongeveer dubbel zo duur als de versie met C01.211
Had ook al lopen zoeken…
Dat is het mij niet waard😅
Inderdaad een serieus verschil. Had je hem nieuw gekocht eigenlijk? Tweedehands zal het verschil vast kleiner zijn.
Heb deze nieuw gekocht of eigenlijk van mijn vrouw gekregen voor mij verjaardag,
Nieuw kost deze dacht ik 699,- nette tweedehands heb ik gezien rond de 450/500
Staat er geloof ik een op mp
Zal er ook nog een paar plaatjes ingooien: