Tissot only (Deel 1)

Wauw, die goudkleurige met donkere wijzerplaat in het midden van de foto vind ik echt prachtig zeg!

1 like

Dank je, is ook wel een van m’n favorieten. En in de zon kleurt de wijzerplaat ineens helder rood :sunglasses:

22 likes

Hoorde ik nu dat je deze gaat verkopen???

1 like

Haha, ik weet niet wat je bron is, maar dit is wel een van de laatste die weggaat :stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ach ja, ik dacht probeer het je weet maar nooit :crazy_face:. Maar deze verkeerd in een uitzonderlijk goede staat.

1 like

Klopt; je ziet ze maar zelden zo. :grinning:

1 like

Nu we het hier toch over rode PR516 dial hebben…

De adv van de PR518 eindigt met een beeld van de PR518 en PR516.

De PR516 heeft een rode dial… is dit dezelfde ‘diep’ rode dial als het horloge van Wilko of hebben ze de 516 ook in ‘normaal’ rood geleverd, zoals de blauwe versie die we vaker zien.

Iemand enig idee?

3 likes

Haha, jammer…

1 like

Dat is inderdaad een andere wijzerplaat met niet transparante lak en zonder sunburst. Maar die heeft dan wel weer een van binnen naar buiten van licht naar donker verlopende kleur. @Vanne heeft er een met zo’n wijzerplaat. :sunglasses:

1 like

Dit is mijn Tissot kwartetje. Een moderne PR516GL Heritage, PR516GL uit 1972, T-touch mk1 en een mooie rode waarvan ik het type niet weet (iemand?)

11 likes

Gaaf hoor!!

Mooi setje :+1:

Tissot was niet zo creatief met namen in die tijd; bijna alles heette seastar. Dit model heeft verder ook geen naam. Ik zoek daarom liever op ref. nummer. Wat jij hier hebt is een ref. 44902. Er bestaat ook nog een day-date versie van, de 46902.

https://www.juwelierlangeler.nl/horloger/detail/497

10 likes

Gaaf, dank je voor de info!

1 like

Leuk weetje is trouwens dat je op basis van de eerste twee cijfers van het ref. nummer het type uurwerk kunt zien; soms handig om te zien of er gerommeld is met een horloge:

41xxx handwinder
42xxx handwinder datum
43xxx automaat
44xxx automaat datum
46xxx automaat dag + datum

De laatste drie cijfers staan voor het model. Als je dus wilt kijken of er van je horloge ook een dag-datum versie bestaat verander je alleen het tweede cijfer in een 6 en gooit het in google en hoppa :blush:.

Overigens staan er soms twee nummers in een achterdeksel zodat ze niet voor elke versie een ander achterdeksel hoefden te maken; dat is dan weer naar :sweat_smile:

4 likes

Dat is zeker leuk om te weten. De buitenkant van het deksel is blanco, misschien toch maar eens kijken wat er in zit. Rotor loopt ook een beetje aan, daar moet ik sowieso eens naar kijken.
De 46902 in jouw linkje is zeldzaam volgens de advertentie, zal dat niet gelden voor de 44902 denk je? Ik ga die niet wegdoen hoor, maar altijd leuk om te weten.

1 like

Nummers staan inderdaad aan de binnenkant van het achterdeksel.

Handelaren roepen altijd dat iets wat ze willen verkopen zeldzaam is. Ik weet het niet precies, maar ik heb het idee dat jouw 44902 ongeveer even zeldzaam is als de 46902; geen van beide kom je erg vaak tegen. :thinking:

1 like

Kijk, dat is mooie info over de ref. nummers van Tissot! Thx!

1 like

Dit gaat overigens wel over de oudere ref. nummers uit de jaren 60-70; later zijn ze veranderd :sunglasses:

1 like

Goede info @wbcoupe :+1:

Voor de liefhebbers van de Navigator modellen:

PS: er is ook een ref. 45507, volgens mij is die identiek aan 45509

4 likes

Sinds kort mag ook ik hier posten :wink:

18 likes