Tissot only (Deel 1)

Wat bedoel je precies met geprint? Als ik het zo zie liggen ze wel degelijk verdiept. Ze hebben alleen niet de kenmerkende groeven. :thinking:

2 likes

Ik zal straks is kijken ik zat ook al te denken.
Edit: om de subdial ligt een verchroomd ringentje daardoor lijkt het dat het verdiep ligt. Het is allemaal slecht te zien heb er een vergrootglas bij gepakt.
De streepjes van de subdial lijken idd geprint zoals ik het zie.


Met meer contrast

4 likes

Precies zo als ik het zeg! Sjaak heeft mijn punt mooi uitgelegd.

1 like

Als het alleen een ringetje is wat erop ligt dan is dat inderdaad een beetje nep, maar het is niet geprint, er ligt namelijk een metalen ringetje op :wink:

De streepjes zijn altijd geprint, ik geloof niet dat ik ooit een chronograaf gezien heb met opliggende markers in de subdial :thinking:

2 likes

:joy:

Ik ook niet wel met verdiepte subdials.

Maar bedankt ik twijfel alweer of ik hem zal weg doen😅

2 likes

Heb ik toch nog wat nuttigs gedaan vandaag… :rofl: :rofl:

1 like

Overigens deel ik je mening over puur geprinte subdials, ziet er erg goedkoop uit; zoals deze bijvoorbeeld :roll_eyes:

4 likes

Ja precies! Dat ziet er niet uit.

2 likes

En ook nog geen goedkoop horloge.

1 like

Haha, bij Jomashop: een pre-owned Couturier voor $ 795, en een nieuwe voor $ 699.
Dus als 'ie is ingelopen, is het volgens Jomashop meer waard??

En volgens mij kloppen de Tissot refentienummers ook niet. Een Couturier automatic begint met T035.627.11 (althans de 2 die ik heb gehad. Ook op de Tissot site vind ik niks met de nummers van Jomashop.

afbeelding

1 like

Zie 2 verschillende datum dials en 2 keer de zelfde serie nr.:thinking:
Deze couturier hebben toch een valjoux 7750 uurwerk?

1 like

Serienummer is wel net anders (laatste cijfer) maar deze hebben wel beide een 7750 aan boord. Kan ook niet verklaren waarom die pre-owned duurder is, het is nog een ouder model ook :thinking:

2 likes

13 likes

Het is altijd opletten online. Vaak kloppen specificaties en/of foto’s gewoon niet. Al eens eerder een geweldige aanbieding gezien op eBay. Foto was van een automaat, referentienr van een quartz.
Bleek om een quartz te gaan, natuurlijk. En dus veel te duur.

Kijk je toch raar op als je je quartz op gaat winden :rofl:

Je moet inderdaad blijven opletten, maar in dit geval gaat het wel degelijk om de automaat, en wel die met geupgrade 7750 aan boord, de A05.H21. Gewoon te koop bij Tissot:

https://www.tissotwatches.com/nl-be/t0356141105101.html

De pre-owned is het oude model, niet meer nieuw te koop.

Grappig dat jij hem op dat referentienr wèl vindt bij Tissot, ik krijg dit:

Ik zou stiekem weleens willen weten waar Jomashop die Tissot’s vandaan haalt. In elk geval bij veel Tissot’s hebben zij ongekend lage prijzen. Bij uitlopende modellen begrijp ik het, maar bij redelijk recente vind ik het zeer opmerkelijk. Ik weet dat je bij Jomashop niet de normale garantie krijgt, maar toch.

Ik heb via google gezocht, het aanbod van tissot verschilt per land dat je kiest, dus google is sneller :laughing:

Heb me ook wel eens afgevraagd. Misschien ook wel via achterdeurtjes van AD’s omdat die verplichte aantallen moeten verkopen, geen idee hoe dat bij Tissot werkt eigenlijk. :thinking:

1 like

Dat ze niet de originele fabrieksgarantie bieden, zal natuurlijk ook wel schelen. Garantie is niet gratis. In je aankoopprijs zit altijd een aandeel voor mogelijke problemen in de garantieperiode.
Ik koop vrijwel altijd nieuw, en heb gelukkig ook zelden aanspraak op garantie hoeven te maken. Maar het kan voorkomen. En dat heeft mij er tot nu toe van weerhouden om bij Jomashop een aankoop te doen.

Bij een AD weet je gewoon waar het horloge vandaan komt, en bij Jomashop is dat voor mij maar zeer de vraag. Is het een winkeldochter die bij een juwelier 1 jaar in het zonlicht voor het raam heeft gelegen? Of een voorraadpartijtje uit een vochtig magazijn? Kan allemaal.

1 like

Ik heb mijn prs516 er vandaan. Batterij was na een half jaartje leeg, dus die had inderdaad wel een poos ergens gelegen, maar het prijsverschil was wel zo groot dat ik dat wel voor lief neem. Voor het geld koop je verder alleen een tweedehandsje; en dan weet je helemaal niet wat je koopt :thinking:

7 likes

Die is gaaf ja, heb ik ook al een paar keer overwogen.

1 like