Zoveel Tissots op het forum maar ook zo weinig foto’s hier…
Naast Citizen is Tissot mijn tweede favoriete merk. Beiden brengen horloges met een stijl die me heel erg aanspreekt.
Bij Citizen vind ik daarnaast ook de snelheid waarmee ze nieuwe technologie in heel veel modellen stoppen superinteressant (eco-drive, al meer dan 20 jaar, en radiosturing bv.).
Bij Tissot vind bv. het gamma Couturier en T-Sport echt knap, en ze brengen degelijke Zwitserse automaten aan nog min of meer democratische prijzen.
Dit zijn mijn 3 Tissots, op dit moment… Een blauwe PRC200 chrono is onlangs verkocht, maar daar heb ik alweer spijt van, dus die kan best nog wel een keer terugkomen .
Dit was mijn eerste, gekregen van mijn vrouw voor de 40ste verjaardag
De tweede… Het nieuwere model met een iets andere, sportievere wijzerplaat, een update van een Valjoux 7750 als binnenwerk, en nu met metalen band
En de derde… Een eerste generatie PRC200, nog met de 40mm kast in tegenstelling tot de latere grotere modellen. Een “gewone” quartz, maar wel een superleuke vind ik.
Secondenwijzer die net recht staat kan je perfect binnen de halve minuut aanpassen bij deze Tissots.
Ja, knap vind ik… Deze komt nog wel een keer terug bij mij denk ik, maar dan in het blauw vermoed ik. Of misschien versie III die straks in de winkel licht. Nog even naast elkaar houden.
Knappe collectie Tissot had je toen… Benieuwd of er nog iets aan toegevoegd is sindsdien.
Oh… hoe dan? Misschien, als ik dat had geweten, had ik hem gehouden. Al deed het wel behoorlijk afbreuk aan m’n enthousiasme. Dat verwacht je niet wanneer je iets nieuws koopt.
Wellicht had ik die 40 mm gepast en vond ik hem daarom zo klein . Hij werd met korting aangeboden. Ik ging eigenlijk naar de juwelier met de intentie om hem te kopen.
Ja, ik blijf de Tissot ook knap vinden
Die hele collectie is inmiddels geflipperd. Onlangs wel een nieuwe Couturier toegevoegd. En wellicht op niet al te lange termijn een blauwe Gentleman, bij voorkeur Powermatic.
Dit is voor een quartz couturier, maar voor PRC200’s gaat dat gelijkaardig: https://www.youtube.com/watch?v=b1pmoX8mDmA
Ik heb speciaal naar de vorige versie gezocht omdat die net iets verfijnder oogt, iets beter passend onder het maatpak…
De meer robuuste, sportieve latere versie is ook zonder meer knap, dus ja, ook die komt nog wel eens terug. Kort na verkoop van mijn blauwe had ik er al spijt van.
Easy idd . Hartelijk dank voor de tip en link!
Ja, zo’n Gentleman is ook wel het overwegen waard
Snap ik, ik vind ze ook zeer fraai. Maar een te kleine horloge past niet bij me. Ik ben niet klein en met een polsomtrek van tegen de 19 cm lijken sommige horloges echt ielig. Ligt ook aan de band, een brede band dat niet smaller wordt bij de sluiting vind ik bij mijzelf beter staan.
Voor onder een pak draag ik m’n Maurice Lacroix. Al kan m’n Hydroconquest ook wel, afhankelijk van de gelegenheid. Al zoek je dan wel de grens en heb ik liever een leren band dat match met m’n schoenen.
Mooie NA voor het komend jaar!
Ik heb het sterke voorgevoel dat dat wel realiteit zou kunnen worden