Een hele vinger past niet onder de band. Wel het begin van een vinger. Laten we zeggen de helft van de dikte van een vinger. Losser hebben we geprobeerd, maar dan slingert het klokje alle kanten uit.
Aan de gaatjes in de lederen band te zien, heb ik inderdaad smalle en vrij platte polsen. In weze is deze band te lang.
De band die aan de oude Lorus zit, past perfect en geeft geen enkel probleem. Ik zal daar ook een foto van posten.
Al met al, had ik deze “onaangename verrassingen” niet aan zien komen.
Inmiddels heb ik ook de winkelier geïnformeerd over mijn schrijven naar Zwitserland.
Hoop doet leven. Ik geef het nog even niet op.
Ik snap denk ik wat meneer bedoelt. Zelf ik grote polsen, dan kan het 42mm horloge alleen maar plat op de pols blijven liggen, zelfs al zit er zoveel ruimte tussen als op de foto hieronder. Door die ruimte draagt het geheel heerlijk. Omdat meneer smallere polsen heeft, kan ik me goed indenken dat de band zover ingekort moest worden dat de sluiting gaat knellen.
Al hoe pijnlijk ook, ik zou als advies een kleiner horloge aanraden, hoe mooi deze ook is. Dan verwacht ik dat het geheel veel comfortabeler zal dragen.
Nee, er is ooit een poll geweest meen ik en daar kwam een (HF) gemiddelde uit van 17,5 cm als ik me goed herinner. Met 18 cm zou een vlindersluiting geen probleem mogen zijn.
Ja, dat moet wel. In het YouTube filmpje wordt hij gewisseld.
Ik heb de winkelier daarover geïnformeerd. Vreemd dat hij dat niet gevonden heeft. Ik ben benieuwd of ik van hem of van de fabrikant een oplossing krijg aangereikt. Dat wacht ik eerst even af.
Ik kan het mis hebben hè, maar zit er niet gewoon nog plastic om de sluiting wat dus in je pols steekt?
Want op de foto zie ik overduidelijk nog plastic zitten.