Ook welkom natuurlijk, maar verwacht dat t niet storm zal lopen
Lekker formaatje inderdaad. Ik heb een “broertje” daarvan, de PR100 Flyback; zelfde kast, andere bezel (en ander uurwerk uiteraard):
De mijne dateert uit 2004 (full set uit Japan). Deze dingen werden overigens met name in Japan verkocht, zeker de duikerversies; hier zie je ze niet veel. Volgens mij zijn ze verkocht van eind jaren '90 tot half jaren 2000.
Had dit topic nog niet eerder gezien. Toen ik het las dacht ik: heb ik nog ergens liggen! Geen idee hoe oud, mooie sluiting en best stijlvol. Als iemand aanvullende info heeft over dit horloge hoor ik het graag.
Zojuist antwoord van Tissot dat mijn exemplaar in productie is geweeest tussen 1996 en 2004 dus dat klopt wel aardig Kwam op staal of leer en staal was dezelfde band als die van jou.
Ergens sprak de look me gewoon heel erg aan, een beetje zoals die van de 90s en 00s Tag Heuers maar dan zonder de Mercedeswijzers en ook niet die nieuwere T secondewijzer van Tissot.
Ok, meedoen is altijd belangrijk. Dus ook hier deze vroege quartz die ik vandaag droeg. Is heel handig & snel gelijk zetten (uren en minuten gescheiden) met deze heerlijke PR516
Ik grijp trouwens steeds vaker naar quartz geloof ik
Leuk dat je antwoord hebt gekregen . Ik vind het ook een tof model; heb wel eens overwogen om de duiker er ook nog bij te kopen, maar toch wat teveel overlap dus dat ga ik maar niet doen
Vandaag weer de boys size PR516 uit 1970
Ref. 38566, met binnenin een eta 2551 (door Tissot 744 genoemd).
Tissot’s kun je dateren op basis van de serienummers op het uurwerk. Dat kan ik op deze foto’s niet lezen maar deze Tissot dateert uit de periode dat ze ook een nummer op de kast zetten die wijken meestal niet heel veel van elkaar af. Serienummer van de kast is 1080908, en met de onderstaande tabel kom je dan uit op 1940.
Ik kon ook zonder serienummer wel zien dat die niet uit de jaren 50 dateerde, maar ik zit ook al wat langer met m’n neus tussen de Tissots
Leuk projectje; de uren- en minutenwijzer zijn helaas niet origineel.
Succes met opknappen
Bij Cousinsuk of op ebay. Wijzers kun je helaas allang niet meer nieuw kopen, dan ben je echt aangewezen op donoruurwerken of horloges.
Ook op veilingsites zoeken, tradera of ebay, kom je wel eens losse wijzerplaten tegen. Deze heeft trouwens wel de originele wijzers
Schoonmaken van een wijzerplaat geeft inderdaad maar zelden een goed resultaat. Vlekken zijn meestal geen vuil maar oxidatie en de bedrukking is heel kwetstbaar. Het wordt er eerder slechter dan beter van
Klopt, losse onderdelen zijn vaak erg duur, je kunt dan beter op zoek naar een compleet donoruurwerk, dan krijg je de wijzerplaat er gratis bij.
Ik had dit plaatje ook ergens van internet geplukt dus ga je gang
Het is overigens een pagina uit het boek “Tissot 150 years of history” van Estelle Fallet.
Hangt er een beetje van af hoe de bedrukking van de plaat opgebouwd is. Als de bedrukking na de vernis is aangebracht kun je het er heel voorzichtig met een wattenstaafje en een beetje polijstmiddel wel af poetsen. Zit de bedrukking onder de vernis dan lukt dat uiteraard niet, dan moet eerst de vernis eraf en dat zie je.
Bij de pr516 die ik net heb opgeknapt is de bedrukking na de vernis aangebracht, maar ik weet niet of dat bij allemaal zo is.