A282 uit de jaren 90.
Is er iemand die iets over dit model kan zeggen? Wordt op de Duitse Marktplaats aangeboden als een Tissot Seastar B356. Ik vind het wel wat hebben maar kan er niks over vinden.
Mooi ding die silicium
Goedemiddag,
Draag als daily beater meestal een blauwe Tissot Gentlemen Powermatic 80 Silicium. Deze wordt met grote tevredenheid gedragen tijdens allerlei activiteiten, van klussen tot aan zwemmen. Nu stond ik van het weekend onder de douche met het horloge, zoals zo vaak, alleen is de kroon waarschijnlijk een beetje losgedraaid geweest en nu zitten er dus minieme druppeltjes aan zowel voor- als achterzijde in het horloge. Wat is de beste manier om deze eruit te krijgen?
Ja, ik weet het: wel een goede reden om vaker te wisselen en/of nieuwe aankopen te doen
Achterdeksel eraf.
Het feit dat de kroon open heeft gestaan zou geen reden moeten zijn dat er water in komt, de pakking blijft gewoon om je tube afsluiten, ongeacht de stand van de kroon. Er is dus waarschijnlijk gewoon ergens een pakking versleten.
Bedankt voor je snelle reactie! Simpelweg maar naar de dealer voor een beurt dus? Of is dat de centen niet waard?
Letterlijk al geprobeerd, helaas zonder succes
Ja of naar een Swatch group certified horlogemaker. Service kost 190 Euro, lijkt mij de moeite waard:
Zo snel? Zolang is dit model nog niet op de markt
Wil je een horloge onder water gebruiken moet je volgens mij minstens elke 2 jaar de pakkingen laten testen. Hoe lang is de Gentlemen al op de markt? Jaar of 4-5?
Dat klopt wel zo ongeveer maar ik kan me niet voorstellen dat ze binnen zo’n korte tijd al versleten zijn.
Helemaal versleten zal het niet zijn, maar dat regelmatig testen is natuurlijk niet helemaal voor niks, als alle horloges er makkelijk doorheen zouden rollen zou die geadviseerde termijn wel langer zijn. Een horloge is wel vrij kritisch. Een klein druppeltje water en je hebt schade.
Ik vermoed dat er gewoon een hele ruime marge wordt gehanteerd.
Het horloge heeft geen schuld hoor, ik schat dat ik hem gekocht heb in 2019 (?) en sindsdien aan allerlei activiteiten en omstandigheden blootgesteld heb, zonder enige voorzichtigheid. Het voorgaande zonder enige service of überhaupt omkijken naar…
Begint nu ook wel iets van een condens waas te ontstaan aan binnenzijde, maar dat kan ook komen omdat ik te veel de kroon erin en eruit haal vandaag
Het wordt tijd voor een bezoekje aan de dealer denk ik…