Mijn nieuwe Tissot Le Locle op een net ontvangen blauwleren band van huisbaas @Ko-Banden
Stel nu dat ik een prachtig vintage Tissot modelletje op Catawiki voorbij heb zien komen, dat helaas vanuit Turkije zou moeten komen; met welke additionele kosten qua invoer en dergelijke moet ik dan rekening houden (dus buiten de ‘standaard’ aankoopprijs, verzending en kopersbescherming)?
21% btw over de aankoopprijs inclusief verzendkosten. Of die btw ook nog over de Catawiki fee komt weet ik niet.
Let wel op met vintage horloges uit Turkije, er zitten nog wel eens “opgeleukte” exemplaren tussen waar weinig van klopt.
Past er heel mooi bij
Na jaren in de kast te hebben gelegen, vandaag maar eens een nieuw batterijtje erin laten zetten. Leuke klassieker om weer eens om te hebben. Kroontje blijkt behoorlijk vast te zitten. Opsturen is enige optie, ik laat het voor nu zo.
Nieuwe Tissot PR516. Wat vinden jullie?
Diameter:41 mm
Verwisselbare band met snelsluiting
Automatisch uurwerk - tot 60 uur gangreserve
Doorkijkkast
Krasbestendig saffierglas met antireflecterende coating
€1975
Ziet er best leuk uit! Maar die prijs… zand erover.
Te duur.
Nog geen 2 duizend retail voor een mechanische chrono? Da’s toch niet echt duur of wel?
Supertof. En aardige prijs. Ik lees wel slechte dingen over de band en clasp.
Potverdrie, ziet er toch wel strak uit zo
Ik vind ´m mooi. Maar het is geen automaat maar een handopwinder.
Het is best een hoop geld, maar volgens mij vind je verder nergens meer een mechanische chrono onder 2k
Ik denk zelfs pre owned amper
Hangt er een beetje vanaf wat je zoekt. Een gebruikte PRS516 chrono koop je volgens mij best onder 1k.
Overigens heeft de Swatch group nog wel de budget range, de chrono’s met C01.211 uurwerk; die zitten nog wel een stuk lager. Maar dat is ook wel een beetje een wegwerpuurwerk.
Klopt inderdaad, maar heb de tekst van de Tissot website gekopieerd en verder niet naar gekeken:
Pff wat slecht, welke kneus heeft die tekst opgesteld