Tissot only (Deel 2)

Mijn nieuwe Tissot Le Locle op een net ontvangen blauwleren band van huisbaas @Ko-Banden :sunglasses:

8 likes

Stel nu dat ik een prachtig vintage Tissot modelletje op Catawiki voorbij heb zien komen, dat helaas vanuit Turkije zou moeten komen; met welke additionele kosten qua invoer en dergelijke moet ik dan rekening houden (dus buiten de ‘standaard’ aankoopprijs, verzending en kopersbescherming)?

Onlangs mijn eerste Tissot cadeau gekregen van mijn broer en vriendin.

6 likes

21% btw over de aankoopprijs inclusief verzendkosten. Of die btw ook nog over de Catawiki fee komt weet ik niet.
Let wel op met vintage horloges uit Turkije, er zitten nog wel eens “opgeleukte” exemplaren tussen waar weinig van klopt.

1 like

8 likes

Past er heel mooi bij :+1:

Na jaren in de kast te hebben gelegen, vandaag maar eens een nieuw batterijtje erin laten zetten. Leuke klassieker om weer eens om te hebben. Kroontje blijkt behoorlijk vast te zitten. Opsturen is enige optie, ik laat het voor nu zo.

4 likes

Nieuwe Tissot PR516. Wat vinden jullie?

Diameter:41 mm
Verwisselbare band met snelsluiting
Automatisch uurwerk - tot 60 uur gangreserve
Doorkijkkast
Krasbestendig saffierglas met antireflecterende coating
€1975

9 likes

Ziet er best leuk uit! Maar die prijs… zand erover.

1 like

Te duur.

1 like

Nog geen 2 duizend retail voor een mechanische chrono? Da’s toch niet echt duur of wel?

1 like

Supertof. En aardige prijs. Ik lees wel slechte dingen over de band en clasp.

Tof plaatje :ok_hand:t2:

11 likes

Potverdrie, ziet er toch wel strak uit zo :ok_hand:t4:

Ik vind ´m mooi. Maar het is geen automaat maar een handopwinder.

1 like

Het is best een hoop geld, maar volgens mij vind je verder nergens meer een mechanische chrono onder 2k :thinking:

1 like

Ik denk zelfs pre owned amper

1 like

Hangt er een beetje vanaf wat je zoekt. Een gebruikte PRS516 chrono koop je volgens mij best onder 1k.

Overigens heeft de Swatch group nog wel de budget range, de chrono’s met C01.211 uurwerk; die zitten nog wel een stuk lager. Maar dat is ook wel een beetje een wegwerpuurwerk.

1 like

Klopt inderdaad, maar heb de tekst van de Tissot website gekopieerd en verder niet naar gekeken:

https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t1494592105100.html

1 like

Pff wat slecht, welke kneus heeft die tekst opgesteld :sweat_smile:

1 like