Mijn eerste post op het forum, ik lees al een tijdje mee. Hier zijn aardig wat Tissot kenners is me al opgevallen. Is er ook iemand die meer informatie heeft over dit horloge? Bijvoorbeeld over het bouwjaar en waarde? In de kast staat nummer 41/42520/6. Alvast bedankt voor de hulp!
Denk inderdaad niet dat het om herstellen gaat, maar alleen om reinigen. Ben vooral benieuwd wat het inhoudt en of het een meekbaar verschil is
Welkom op dit forum
Het nummer in de kast is het referentienummer. In dit geval werd dezelfde kast voor twee verschillende referentienummers gebruikt, 41520 is de versie zonder datum, 42520 de versie met datum.
De naam “seastar” duidt erop dat het een waterdicht horloge was. Voor de zekerheid wil ik nog even benadrukken dat hij dat nu vrijwel zeker niet meer is, vintage horloges zijn zelden nog waterdicht, uit de buurt van water houden dus.
Leeftijd van het horloge kun je vaststellen op basis van het serienummer op het uurwerk. Met onderstaande lijst kun je dan het bouwjaar vinden. Ik vermoed voor dit horloge ergens rond 1970.
Je vraag over de waarde kan je hier een hoop commentaar opleveren, staat ook ergens iets over in de kleine lettertjes . Ik denk iets van 100-150 Euro, afhankelijk van de staat, of het uurwerk recent aantoonbaar onderhoud heeft gehad, etc.
Prachtig keus, gehaald bij de boutique op de kalverstraat misschien? Heb zelf ook een pr516, maar dan een simpele uit de 70s!
Deze is echt in topconditie wauww!
Nee, gehaald bij Bouman in Culemborg. Fijne juwelier, met een mooie voorraad.