Tissot only (Deel 2)

Nieuwe release.
Wat vinden we ervan?

Edit:
Real life plaatje gevonden. Vind de ophoging op de bezel ter hoogte van de kroon een beetje gek. Geen symmetrie met de rest van de bezel. Plus die ronde buisjes voor de band aansluiting, even wennen…

3 likes

De grap van de ophoging is denk ik dat dat een remklauw moet voorstellen, en de bezel de remschijf. Bij de vorige T-Race modellen was dat wat duidelijker te zien. De nieuwe chrono heeft nog wel de perforatiegaatjes waardoor je de remschijf beter herkent:

Op zich ben ik wel van de robuuste toolwatches, maar deze trekt me niet zo moet ik zeggen :thinking:

1 like

Ah zo, scherp! Dat maakt het inderdaad wat duidelijker :sweat_smile:. Dan nog hadden ze hem voor mij op dit model weg mogen laten denk ik…

1 like

Ja als je het vorige model erbij moet pakken om te begrijpen wat dat ding daar doet kun je hem inderdaad beter weglaten :sweat_smile:

1 like

Ik zie nu ook een paar MotoGP limited editon chrono’s.
Zoals gewoonlijk erg groot met 45 mm :grimacing:

Automaat:
https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t1414272704100.html

Quartz:
https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t1414171704700.html

2 likes

High Grade met 10.5 ligne FHF based kaliber uit omstreeks 1929.

Door het bolle glaasje lukt het helaas niet die tl-balken uit beeld te houden :sweat_smile:

11 likes

Leuke looks! :+1:

1 like

15 likes

Dank je, ik blijf er ook maar naar kijken :blush:

1 like

14 likes

:green_heart:

12 likes

6 likes

10 likes

Crosspost; m’n meest recente aanwinst. Tissot 6216 uit omstreeks 1945. Binnenin een Tissot C27-41H; beter bekend als Lemania ch27 (En later Omega 321 :innocent:)

17 likes

Familielid 6216-8 uit 1947

14 likes

Oh ja, er was er nog een op het forum, mooi strak exemplaar :ok_hand::ok_hand:

Tissot PR516 mechanical chronograph.

8 likes

Toffe re-edition; hebben ze goed gedaan :+1:

2 likes

13 likes

38 mm jumbo uit omstreeks 1938. Niet om de pols vandaag want hij loopt niet. Eind 2021 gekocht met m’n hoofd er maar half bij want dat was rond de tijd dat m’n vader overleed aan Corona.
Maar daarna ook nooit bovenaan de projectenlijst beland dus zwerft nog steeds ergens in een projectenbak. Verdient beter eigenlijk dus vandaag even in het zonnetje :sunny:

16 likes