Tissot only (Deel 2)

Wel een beauty hoor! :ok_hand::star_struck:

1 like

Dank je; Inderdaad een beauty. Moet echt omhoog op de prioritetienlijst. Maar momenteel bezig met een nog iets grotere broer, dus hij moet nog even wachten :innocent:

1 like

14 likes

7 likes

2016

9 likes

8 likes

10 likes

Deze staat ook in het blauwe gedeelte.

7 likes

ze lijken toch wel erg op elkaar…

4 likes

Je kunt inderdaad wel zien waar de inspiratie vandaan komt :grin:

Ik denk dat ze een Ref. 6424 als uitgangspunt hebben gebruikt. Hier een wat lelijk gepolijst exemplaar, maar je ziet de overeenkomst:

5 likes

Is de kroon wel origineel?
Formaat lijkt mij wat groot.
De lugs lijken wel dezelfde.

1 like

Nee die is inderdaad niet origineel, hoort een veel plattere kroon op.

1 like

Zoals die van mijn horloge neem ik aan.

1 like

Zoiets inderdaad. Vintage Antimagnetiques waar de originele kroon nog op zit zijn er niet veel meer, dan moet het echt een weinig gebruikt exemplaar zijn. Het zijn handwinders dus die kronen werden flink gebruikt en sneuvelden daarbij op een gegeven moment. Of zijn vervangen omdat ze helemaal rond gesleten en daardoor lastig te hanteren waren.

1 like

Nog maar eens een uit de projectenbak die aandacht verdient. 38 mm zilveren Tissot uit vermoedelijk eind jaren 1910 met een 15 ligne (waarschijnlijk fhf based) uurwerk aan boord. Veer is gebroken dus niet meer om de pols te vinden. Ook de wire lugs verdienen aandacht, Iemand heeft ooit de originele scharnierende wire lugs vervangen door lelijk gebogen ijzerdraad, dat moet een keer netjes opnieuw gemaakt.

Lugs horen er zo uit te zien:

Had ik al eens gezegd dat ik wat achterloop met m’n projecten? :grimacing: :sweat_smile:

9 likes

12 likes

Hoorde van Fer dat ik deze hier kan plaatsen :grin:. Wat is die toch mooi.

6 likes

Deze is ook zo mooi!

Wat een beauty

8 likes

38 mm Jumbo met cal. 27 uit omstreeks 1939 vandaag.

16 likes