Tissot only (Deel 2)

Gentleman zondag :green_heart:

21 likes

Cal. 17.5 uit 1948 vandaag.

8 likes

9 likes

Zeer fraai. Uit welk jaar is deze en welk model?

1 like

Ehhh ik kan het lezen. :slight_smile:

1 like

1968

1 like

Pure class

1 like

11 likes

12 likes

Ook het babyblauwe is naar de Gentleman gekomen. Bij Uhrenlounge staat vanaf oktober, maar deze juwelier zegt hem op voorraad te hebben. Overigens wel weer stuk duurder met € 925.

Of ik het wel mooi vind, ben ik nog niet over uit. Wel fijn op staal. Misschien was een crosshair hierop wel leuker geweest?

8 likes

Oh nee, niet weer het zoveelste merk dat mee wil rijden op de Tiffany trein :roll_eyes:

Want dit is geen baby of ijsblauw in mijn ogen

1 like

Het verkoopt, dus tja. Is een eenvoudige uitbreiding van een serie die al een tijd loopt.

Dat wel maar het doet afbreuk aan de huidige serie. De reeks is klassiek sportief en daar past deze kleur helemaal niet in naar mijn mening.

2 likes

:coffee: :green_heart:

15 likes

Ik vind hem wel geslaagd! Benieuwd naar de echte foto’s straks.

Ervaar jij de Gentleman als een vingerafdruk en/of scratch magneet? Met name die polished bracelet en bezel lijkt me dat je aan het poetsen blijft, of valt het mee?

Edit: nog wat extra plaatjes gevonden voor de sfeer:

6 likes

Ik heb uit mijn nieuwsgierigheid ook wat foto’s opgevraagd bij de betreffende juwelier. Hij heeft hem inderdaad al op voorraad en per 15 september 2023 zijn wereldwijd de prijzen (helaas) verhoogd. De kleur zou hetzelfde als de PRX moeten zijn, echt ijsblauw, wat ook wel blijkt uit de foto’s:

11 likes

Zou wel leuk zijn als ze eens een lekkere “tool” variant zouden maken. Gewoon in 40 mm en een titanium kast graag.
Dus deze als basis, en dan een quartz chrono werkje erin. Tachymeter bezel erop en inderdaad die polished centerlinks geborsteld a.u.b. :innocent:

8 likes

Nee, daar heb ik geen last van. Ik zie nooit vingerafdrukken op dit horloge en anders is het met een veeg verwijderd.
Mijn Rado heeft er wat meer last van, aan de zijkant van de kast valt het vooral op.

Overigens krast een gepolijste armband wel snel, maar hier is het beperkt tot wat kleine haarkrasjes vooralsnog.

1 like

Kleur is prima.

Dat vind ik echt veel teveel voor een Gentleman.

Maar goed, ik ga me maar eens meer oriënteren op een SPB371 (King Seiko).

Over veel te veel gesproken :wink: :grin:

3 likes