Tissot only (Deel 2)

12 likes
3 likes

11 likes

Ik heb deze Tissot :

Geen Powermatic 80 maar een ETA 2824 met COSC certificatie (voor zover ik weet).

Al een hele tijd mijn oog gehad op een Le Locle maar deze begint me meer en meer aan te spreken, ondanks de hoge prijs :

Op de site van Tissot staat geen specificatie van het gangwerk (geen Powermatic 80 op de wijzerplaat maar wel Chronomètre) maar heb na even Googlen ontdekt dat het een ETA 2825 zou zijn met COSC certificatie en 42 uur gangreserve, en dus geen Powermatic 80 zoals de andere versies van Le Locle.

Dus niet hetzelfde als mijn Heritage met 2824 en 38 uur gangreserve. Klopt deze informatie ?

Ook nog : nooit een fan geweest van de PRX maar de 38mm in Damascus staal zou me toch wel kunnen overtuigen. Alleen jammer dat ze voor die prijs niet de Powermatic 811 erin steken ipv van de ‘instap’ 111. Ik bedoel maar, de 40mm versie in carbon kost even veel en heeft dan weer wél de 811… Ergens wel jammer.

1 like

I had this one too!

10 likes

13 likes

14 likes

Cross post; 18k 10.5 ligne “adoc” Tissot uit 1923, oorspronkelijk geleverd in Japan.
Adoc was de “high-end” lijn van Tissot; een groot deel ervan waren chronometers; deze was waarschijnlijk te klein om chronometer specs te halen, maar met 17 jewels en 4 adjustments was dit ook allerminst een standaard uurwerkje.

8 likes

13 likes

Weer een oudje vandaag, uit omstreeks 1912, 13 ligne polshorloge met pin set fhf uurwerk binnenin.

10 likes

11 likes

Jaren 70.

7 likes

13 likes

Eentje voor de (kerst)sfeer

9 likes

Lang hier niet geweest…

11 likes

7 likes

8 likes

Beste mensen.
Ik probeer een nieuw topic/item/onderwerp te starten, maar ik kom niet verder dan “antwoorden”. Hoe start ik iets nieuws?
Groeten, Wil

Ik meen nu te zien, dat het via antwoorden moet.
Op andere fora klik je op “nieuw”.
Maar goed, dat mag de pret niet drukken.

Op de hoofdpagina staat helemaal rechts bovenaan een knop “nieuw topic”, daarmee kun je een nieuw topic starten. Maar als net nieuwe gebruiker mag je nog niet alles, kan zijn dat die knop er dan bij jou nog niet is?

1 like