Tissot only (Deel 2)

Eeeejj… is dat de eerste Damascus steel PRX hier? :sunglasses::+1:t3:

Misschien bedoel je een andere. Mijn horloge is een PR100.

Er zit nu een zwart lederen band aan. Ik post een foto.
De winkelier heeft hem er aan gezet. Ik zie mezelf zoiets nog niet doen. Net als de schakels veranderen.
De winkel is een uur rijden, enkele reis.
Ik wacht een reactie van de fabriek af.

De zwarte band ziet er mooi uit, maar ik ging voor de metalen band.

1 like

Niets mis mee zo’n PR100! :wink:

Maar ik reageerde inderdaad op Lowlander. Dit zie je rechtsboven mijn post.
Ik moest daar in beginsel ook aan wennen hier op het forum.

De leren band is niet verkeerd, maar daar heb ik hem niet voor gekocht.

2 likes

De band met de kleinst mogelijke combinatie verlengen, gaf als uitkomst dat hij veel te los zat. Ik heb smalle polsen.

2 likes

Mooie Tissot! Wel op het randje qua maat voor jouw pols.

Klopt. Deze maat is de max volgens de verkoper.

Ik heb hem nu een paar uur om, met lederen band en ik heb nergens last van.

1 like

geen idee, is echt wel weer iets anders, ook de maat is net effe iets beter op mijn pols maar ik vind de 40mm ook prima dragen. Ik heb er nu 4, das wel genoeg:-)

4 likes

Dat is een heerlijke sluiting :slight_smile: Ik draag mijn Tissot met vlindersluiting juist graag vanwege die sluiting :slight_smile:

1 like

Ik heb ze van Vostok en Bulova en vind ze ook prima zitten maar de positie op je pols maakt wel uit. Daarvoor zet ik dan wel eens een schakel naar de andere kant van de sluiting zodat deze qua positie doorschuift, hopelijk duidelijk uitgelegd.

Zo één dacht ik al. Maar eigenlijk had ik verwacht dat je te grote polsen had, waardoor die uiteinden van de sluiting in je pols prikken.
Zoals gesteld kan het helpen om de sluiting “uit het midden” te plaatsen zodat deze op een voor jou comfortabel punt ligt. Maar dat kan met een smalle pols ook lastig zijn.

Maar ik vraag me ook af of je je horloge niet te strak draagt voor een dergelijke sluiting. Met een lederen band met doornsluiting of een stalen band met vouwsluiting heb je niet die delen die nog onder de band zelf liggen; als je graag je horloge strak draagt, dan drukt de band inderdaad die sluiting in je huid. Daar doe je weinig tegen.
Toevoeging: ik meen dat een soort richtlijn is, dat je een vinger tussen de band en je pols moet kunnen steken. Da’s een soort uitgangspunt.

Ik zou nog willen opperen om de band toch eens wat losser te dragen dan je in eerste instantie zelf zou willen. Maar snap dat het wisselen ff een dingetje is, daar kan je dan weinig mee :man_shrugging:

1 like

Hahaha!!! Ja zo kan ie wel weer inderdaad! :joy:

Ik heb mijn 40mm weg gedaan omdat hij voor mij net op ‘t randje was. De 38mm gaat er voor terug komen. Ik weet alleen nog niet precies wanneer want ik heb een grote uitgave voor de deur staan.

Een hele vinger past niet onder de band. Wel het begin van een vinger. Laten we zeggen de helft van de dikte van een vinger. Losser hebben we geprobeerd, maar dan slingert het klokje alle kanten uit.

Aan de gaatjes in de lederen band te zien, heb ik inderdaad smalle en vrij platte polsen. In weze is deze band te lang.
De band die aan de oude Lorus zit, past perfect en geeft geen enkel probleem. Ik zal daar ook een foto van posten.

Al met al, had ik deze “onaangename verrassingen” niet aan zien komen.
Inmiddels heb ik ook de winkelier geïnformeerd over mijn schrijven naar Zwitserland.
Hoop doet leven. Ik geef het nog even niet op.

1 like

Ik snap denk ik wat meneer bedoelt. Zelf ik grote polsen, dan kan het 42mm horloge alleen maar plat op de pols blijven liggen, zelfs al zit er zoveel ruimte tussen als op de foto hieronder. Door die ruimte draagt het geheel heerlijk. Omdat meneer smallere polsen heeft, kan ik me goed indenken dat de band zover ingekort moest worden dat de sluiting gaat knellen.

Al hoe pijnlijk ook, ik zou als advies een kleiner horloge aanraden, hoe mooi deze ook is. Dan verwacht ik dat het geheel veel comfortabeler zal dragen.

2 likes

Prachtig!

1 like

Nee die heeft dezelfde sluiting. Ik ben bang dat, gezien je pols omtrek, deze band nooit optimaal gaat worden.
Wat is je pols omtrek precies?

1 like

Op verzoek de omtrek van mijn pols: 18cm. Dat is waarschijnlijk weinig.

Hieronder een foto van de sluiting van de oude Lorus. De drukknoppen komen op geen enkele wijze tegen de pols.

Nee, er is ooit een poll geweest meen ik en daar kwam een (HF) gemiddelde uit van 17,5 cm als ik me goed herinner. Met 18 cm zou een vlindersluiting geen probleem mogen zijn.

Edit:

1 like

com/watch?v=8OTuXgXCnnc

Tot mijn verbazing bestaat er wel een andere metalen band voor mijn PR100.
De winkelier zei van niet.