Tissot only (Deel 1)

Ik heb de afgelopen dagen dit topic doorlopen dus voor de mensen die op hun post van maanden terug nog een like hebben gekregen, it was me.
Mijn PR516 GL Heritage was voor mij de start van deze hobby en ik ben er nu 6 jaar later nog altijd heel blij mee. Ik ben ondertussen wel rustig aan het uitkijken waar ik hem eens een onderhoud zou kunnen laten geven dus als hier iemand zich geroepen voelt, gun ik het met alle plezier aan een mede-liefhebber.
En omdat foto’s altijd meer zeggen dan woorden hierbij enkele pogingen tot horloge-fotografie (blijkt moeilijker te zijn dan gedacht :grinning:)

En nu is het wachten op de PRX Automatic, kan niet wachten om die in het echt te bewonderen.

20 likes

10 likes

Heerlijk weertje!

19 likes

15 likes

Leuk! Was ook mijn eerste Zwitserse automaat! Ook nog steeds helemaal weg van…

1 like

Upje met een oudje

25 likes

Deze bezel in deze nette staat zien we niet vaak :+1:

Rest is natuurlijk ook goed te pruimen :grin:

1 like

@Climholland, deze ontbreekt nog :yum:

13 likes

Ik volg de vintage Tissot prijzen niet echt meer, de laatste paar jaar, maar ik veronderstel dat deze prijs toch wel (veel te) hoog is? Ik heb zo’n bovenstaande electronic weg gedaan 3-4 jaar terug in duidelijk betere staat voor 40% vd vraagprijs :roll_eyes:

Is inderdaad nogal fors aan de prijs, maar dit model met die oranje details wordt maar weinig aangeboden in nette staat, dus je kunt het altijd proberen :sunglasses:

Al denk ik dat in de EU de kans op verkoop minimaal is, je zit inclusief invoer tegen de 500 Euro, dat lijkt mij echt te veel.

1 like

‘De markt’ bepaalt natuurlijk de prijs, maar ik vind hem ook te duur.

Al moet ik zeggen dat de vintage tissot prijzen over het algemeen wel omhoog zijn gegaan.

1 like

Vintage is hot en vintage Tissots waren ook wel erg goedkoop. En als je ziet wat vandaag de dag voor alles met Omega op de wijzerplaat wordt gevraagd, dan is het m.i. alleen maar logisch dat een merk als Tissot ook duurder wordt.

3 likes

Hahahahaha, ja, er zijn er nog meer die missen.
Deze is wel gaaf, maar ook erg prijzig.

Ik heb wel dit bruised&battered projectje incoming:

5 likes

De Tissot Gentleman is er voortaan ook met groene wijzerplaat, erg geslaagd wat mij betreft:

22 likes

Ja, mooi horloge. Maar is dat groen? Lijkt wel zwart of donkergrijs.

De groene is mooi. :+1:

Oh wow, die is wel erg gaaf ja

Zou wel mooi geweest zijn met wat goud accenten.
Of wordt het dan weer te Seiko-achtig?

Brrr :grimacing:
Smaken verschillen :wink: :wink:

1 like

Toevallig afgelopen zaterdag even gepast. Prachtig in het echt. Foto doet absoluut geen recht aan het groen.

4 likes