Aaahhhh, nu je het zegt….Helemaal klem aan gegeten, in Belém natuurlijk.
Ik heb hem in het zwart… heel mooi horloge. Soms heb ik wat mindere ervaringen met vintage exemplaren…
Is dit een reactie op mijn Tissot Couturier?
Couturier is magnifiek, ik heb hem in het zwart. Alleen de vintage uurwerken zijn lastig om aan te werken.
Ah, nu snap ik je. Ik vind mijn exemplaar ook nog steeds erg fraai
Absoluut een tijdloos horloge…
Vind die blauwe wel erbij passen, meer chique touch. Zou 'm zelf meer op de lichtbruine band dragen. De donkerbruine vind ik weer vlees noch vis, zeg maar. En toch, het oude model vind ik toch mooier hoor!
Zelf draag ik alweer een tijdje een lichter bruin racing bandje erop. Vind het een erg lekkere combinatie.
Fordje en Tissot eigenlijk even lang in bezit bedenk ik me, sinds 2010 denk ik
Dat is wat generaliserend
Tissot heeft meer uurwerken gemaakt dan de 784 en 2481 serie Die heeft inderdaad een wat lastige tirette, maar dat is iets waar ook andere merken uurwerken met druktirette last van hebben.
Waarom ze dat zo nodig moesten uitvinden is me een raadsel, een schroeftirette werkt meestal veel handiger (zolang je hem niet te ver losschroeft natuurlijk )
Mooi ook hoor.
Vind die lugs zo mooi, is die kast niet te dik?
39 mm doorsnede toch?
Lijkt me verder heerlijk horloge.
Och, ik wordt er gewoon vrolijk van.
Hè heer @orisfan:
Ik zeg: naam aanpassen en meer Tissot gaan passen
Nou John, je legt daar wel even wat moois neer!
Sinds deze week trotste eigenaar geworden van deze mooie Tissot Gentleman.
Hoewel het een prachtige horloge is en ik er toch een paar complimenten over heb gekregen, zijn er toch 2 kleine minpuntjes (tenminste…is mijn bescheiden mening ):
-
Geen micro-adjustment, waardoor de horloge of te los zit, of nét iets te strak. In mijn geval is het iets te strak.
-
Horlogeband (schakels) zijn best scherp, waardoor je het soms toch een beetje om je pols voelt zitten.
Maar goed, zoals ik al zei is het verder een heel mooi horloge👌🏼
Schitterend! Heb ook al vaak boven de Koop knop gehangen.
Hebbje nog getwijfeld over de crosshair versie? Die heeft alleen geen stalen band.
En gebrek aan micro adjustments kan vervelend zijn om de band goed te krijgen. Waar je naar kunt kijken: als er halve schakels bij de bracelet aanwezig zijn, kun je meestal toch wel precies afstellen. Omdat die halve schakels vaak iets groter zijn dan de helft van een hele schakel. Dan is het een kwestie van wat puzzelen om de juiste fit te krijgen.
Ja, die is zeker fraai! Heb 'm idd nog nooit zien langskomen, hier. Maar volgens mij is ie vrij groot, toch?