Tissot only (Deel 1)

Zo, die is dun! Welke is dat?

1 like

Tradition 5.5, wel een quartz maar nogsteeds behoorlijk dun met 5,5 mm

1 like

Ik kan ook niet kiezen tussen de groene crosshair en blauwe normale.

Mooie aanwinst! Nog een leuke korting bedongen?

1 like

Dank je! Volgens mij wel een goeie deal gehad, ze hadden bij Tissot 15%korting en je krijgt ook 6%btw terug ( zit in Thailand)
Nog een plaatje voor de sfeer :grimacing:

11 likes

Ja hallo, nou ben ik triple jaloers!

5 likes

Had ik al gezegd dat Tissot PRC200’s en Gentleman en Couturier-automaten bij mijn favorieten horen ? :grinning:

Deze was vandaag weer aan de beurt.

11 likes

Uit nieuwsgierigheid de afwijking van de verschillende Tissot uurwerken naderbij bekeken.

Afwijking na 72u.

Sea Star 1000 Powermatic 80: -3s
Gentleman Powermatic 80 Silicium: +2s
Le Locle Automatic: -21s

Allemaal heel netjes, ook voor de 15 jaar oude Le Locle met het oudere ETA 2824-2 werkpaard.

5 likes

Nieuwe Rios Louisiana 19mm strap en clasp getransplanteerd

Straps is momenteel nog extreem stug en zal nog heel wat tijd nodig hebben om malser te worden.

6 likes

Hemmer in Nijmegen

Prx 315 euro

Prx 404 euro

En nog veel meer……

5 likes

Er worden nu diverse sets van de Gentleman powermatic aangeboden met zowel de stalen als de leren band. Bijvoorbeeld in blauw (zonder crosshair) en in groen (met crosshair).

En ik zoek dus eigenlijk weer naar iets wat -volgens mij- niet wordt aangeboden: zo’n set van staal & leer & blauwe crosshair. Iemand die ergens te koop zien staan misschien?

Wat is hun prijs voor de groene of blauwe Gentleman ?

Een blauwe crosshair met twee banden heb ik nog nergens gezien.
Normaal komt die met leder, de mijne is op staal.

1 like

De groene crosshair is € 738 en de blauwe haarloze ook.
Code Tissot10 voor 10% Guttschein (is er dan al vanaf).

Vandaar mijn vraag.

Lijkt een trend die sets met 2 banden. Van Maurice Lacroix (Aikon) ook al meerdere gezien.

1 like

10 likes

Tnx :slight_smile: -)

Ja, heb je natuurlijk snel met gepolijst staal… Ik let gewoonlijk wel op wat ik doe als ik deze horloges draag. De paar oppervlakkige sporen op deze zijn nog van de vorige eigenaar :wink: .

Wanneer ik nog een keer bij Jan Maes passeer, breng ik deze wel even binnen. Dit soort oppervlakkige spoortjes haalt hun uurwerkmaker zo weer weg. Net als nieuw daarna.
Bij diepere krassen is dat natuurlijk niet zo, maar daar heb ik gewoonlijk geen last van. Die zijn trouwens even opvallend op elk horloge, ongeacht of het gepolijst of geborsteld staal is.

Dankjewel, en mee eens :wink: . Vandaar dat ik er drie heb van deze en geen enkele PRX :smiley:

Dankjewel.

Die groene crosshair is ook wel heel mooi… Maar dat zou het totaal op 4 Gentleman brengen :upside_down_face: Beetje veel van het goede misschien ?

Maar het zou wel mooi staan in je collectie :wink:

Balen dat ik een tijd geleden de Ballade COSC in het blauwe gedeelte niet heb zien staan.

Tissot Navigator 24 Hr.

16 likes

Zomaar

19 likes

Echt heel mooi! Persoonlijk vind ik 00:00 onderaan best logisch, rond de 6 komt de zon op, de uren wijzer zit om 12 op het hoogste punt en gaat aan de rechterkant weer onder…

1 like