Het is verslavend

Tissot Seastar Chronograf Lemania Nockenschaltwerk | eBay
Entdecken Sie Tissot Seastar Chronograf Lemania Nockenschaltwerk in der großen Auswahl bei eBay. Kostenlose Lieferung für viele Artikel!
Het is verslavend
Snap ik. Ben zelf ook enthousiast over wat ze maken!
Welk model is die middelste op de bovenste foto? Die kende ik nog niet…
Dankjewel. Heb me al wel een paar keer afgevraagd of ik er niet beter eentje vervang door een ander model, maar ik kom telkens tot de conclusie dat ik er geen wil laten gaan
Kan je wel zeggen, ja
Dat is een PRC200 mk. II, met een mooie 39 mm diameter.
En dan geen duiker?
Heb je die blauwe gentleman op de band van een ander gezet? Dacht dat die blauwe met crosshair niet op staal verkocht werd?
Nee, inderdaad. Mijn favoriete duikers ga je in het “Steinhart only” topic vinden .
https://www.horlogeforum.nl/t/steinhart-only/62633/2110?u=paul-v
En dan zijn er ook nog 4 Casio Marlins als daily beaters voor op vakantie, bij tuinwerk, etc.
Die kon ik niet laten passeren, gegeven de unieke combinatie van specs en prijs…
https://www.horlogeforum.nl/t/casio-only-non-g-shock/120679/439?u=paul-v
Heb je die blauwe gentleman op de band van een ander gezet? Dacht dat die blauwe met crosshair niet op staal verkocht werd?
Ooit heeft @Capitano deze gekocht op staal i.p.v. het standaard zwart leder inderdaad. Ben ik nog steeds superblij mee .
En toch, he…
Een mooie vintage Tissot duiker zou 't wel helemaal af maken!
Of iets recenter.
Zoiets zou ook niet misstaan, trouwens…
Ja, mee eens hoor. Naar die vintage-modellen heb ik af en toe al wel eens keer gekeken. #1 en 3 vind ik heel mooie horlogers. Maar als ik dan zie welke prijs er meestal voor gevraagd wordt, soms zelf voor compleet versleten exemplaren… Dan koop ik voor dat geld liever een nieuwe, betrouwbare 30 ATM Steinhart
ps, als je 1 of 3 ergens ziet staan in prima conditie en tegen een nog redelijke prijs, dan mag je altijd iets laten weten
Ik hou 't in de gaten voor je!
Ooit heeft @Capitano deze gekocht op staal i.p.v. het standaard zwart leder inderdaad. Ben ik nog steeds superblij mee
.
Graag gedaan, nog veel plezier met dragen
Van die Seastar krijg ik op een positieve manier kippenvel. Wow! Praktisch onvindbaar zeker?
Welke Seastar? Zijn het alle drie
Overigens worden ze allemaal nog wel af en toe aangeboden. Chrono is denk ik de zeldzaamste van de drie.
Sorry, bedoelde de onderste. Wat een schoonheid is dat.
Dat is een ref. 40508. Zoals gezegd worden ze nog wel eens aangeboden. Hier bijvoorbeeld een op ebay. Bezels zijn vaak wel wat sleets omdat ze deels boven de kast uitsteken.
Uurwerk is een Lemania 1277.
Entdecken Sie Tissot Seastar Chronograf Lemania Nockenschaltwerk in der großen Auswahl bei eBay. Kostenlose Lieferung für viele Artikel!
Ik heb zelf het kleine broertje, de ref. 40502 (34 mm in plaats van 36 mm kast). Zijn er overigens ook in staal en met inverse panda wijzerplaat.
Was al wat aan het zoeken en de bezels vielen me inderdaad op. Niet gek inderdaad, mede gezien de leeftijd. Ga zo de shortlist eens aanpassen. Bedankt voor de info!