Tissot only (Deel 1)

(Niet mijn foto of horloges)

Kwam deze foto tegen op het internet, mooi duo :ok_hand:
Jaren 50 bumpers.

10 likes

Hoi allemaal, ik wil even iets kwijt en maak er geen nieuwe topic van. Vandaag liep ik langs de juwelier. Na wat kijken in de etalage en enige twijfel of ik ook naar binnen zou gaan toch de verleiding niet kunnen weerstaan. Ben nog steeds zoekende naar een nieuwe aanwinst en was blij verrast bij het zien van deze TISSOT SEASTAR 1000 POWERMATIC 80. Ook in andere kleuren verkrijgbaar. Nog niet gepast maar dat gaat er wel van komen. Veel kijk plezier, hoop ik!

SPECIFICATIES
Movement: Automatic
Engine: Caliber Powermatic 80.111
Power Reserve: 80 hours
Case Size: 43 mm
Case Thickness: 12.7 mm
Water Resistance: 300 meters / 1000 feet
Crystal: Scratch Resistant Sapphire

.

8 likes

Zeker mooi en stoer horloge maar met 43 mm te groot voor mij .

2 likes

Zeker doen. Al zou ik voor de blauwe gaan, althans, eh, dat heb ik gedaan en later een losse stalen band bijgekocht. Hoewel het rubber op de blauwe versie wel fantastisch draagt.

10 likes

Ik doe mee😁.

4 likes

3 likes

Ik ben er ook heel blij mee

1 like

Gaaf! Heb je nog een goede aankoop tip? Ik heb geen ervaring met een aankoop via joma maar de prijs is aanzienlijk lager. https://www.jomashop.com/tissot-seastar.html Betaal je nog invoer kosten?

10 likes

Zomaar een plaatje van mijn Squelette Complication.

4 likes

Reken daar wel op, komt uit de VS. Dus 21% btw over aankoopprijs en verzendkosten. Plus nog inklaringskosten van de vervoerder (meestal iets tussen 10 en 20 Euro)
Verder heb je geen fabrieksgarantie omdat Joma die afkoopt, dus je bent in het geval van problemen overgeleverd aan hun after sales. :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Dat klinkt allemaal niet erg verleidelijk. Dan liever even bij de juwelier naar binnen kunnen lopen.

1 like

Klopt, er zitten nogal wat haken en ogen aan; en voor het uiteindelijke prijsverschil zou ik het in dit geval niet doen.
Op minder courante modellen hebben ze extremere kortingen waardoor het soms toch interessant kan zijn, maar bij deze Seastar lijkt mij dat niet het geval.

1 like

Misschien heb ik een alternatief gevonden om toch de NL-prijzen iets te kunnen omzeilen. https://www.uhrinstinkt.de/tissot-t-sport-seastar-1000-powermatic-80-t120.407.11.051.00.html

Als 2de hands een optie is, kun je ook eens kijken bij onze oosterburen.
Zit vast nog wat onderhandelingsruimte in


1 like

2 likes

Kwam ik net deze tegen. Visodate blauw.
Nooit geweten dat deze bestond. Ik denk dat ik niet de enige ben.


Best fraai.

3 likes

Topic kan wel een upje gebruiken na 18 dagen dus:



Was voornemens deze knapperd in t blauwe gedeelte te zetten en daarvoor foto’s aan t maken.
Werd beroerd bij de gedachte dat ie zou vertrekken uit de kist. Toch nog maar even op broeden.

1 like

Nieuwe aanwinst: Tissot Seastar 1972

3 likes