Tissot onvrede omgebogen in mijn oude Seiko liefde

Een aantal jaren geleden waagde ik mij aan een Tissot t-touch Stoer horloge, leuke functies. met name de barometer en wekfunctie functie gebruikte ik toch wel vaak.
Ik vraag mij nog steeds af waarom een uiterlijk stoer stevig horloge met outdoormogelijkheden maar o wee het horloge kan niet tegen regen en stof.
Heel jammer. Een Tissot versleten en van Tissot een tweede gekregen omdat zij ook niet wisten waar het aan lag. Dat hebben zij heel keurig opgelost. (weliswaar na 4 maanden reparatie tijd maar toch). Van de 3 tissot jaren heeft het horloge totaal 1 jaar bij de reparateur gelegen.
Mijn tweede Tissot T-touch heeft het begeven in Frankrijk dit jaar. Het was gewoon te warm en het horloge stopte ermee. Weggelegd in het dashboardkastje, zonder koeling en verder niet naar omgekeken. Teruggekomen in Nederland, de temperatuur was al gezakt, en ja hoor daar deed hij het weer. Alle functies niet en de digitale tijd kwam niet overeen met de gewone tijd. Iets wat volgens de handleiding niet mogelijk is. (hidden features). De Tissot T-touch heeft het een tijdje gedaan en nu is hij er weer mee gestopt. Het digitale display gaaf nog informatie maar de wijzers weigerde de ongeveer de juiste tijd aan te geven.

Dan kom je bij de juwelier waar je na enthousiaste verhalen het horloge gekocht hebtop zijn aanraden. Het horloge was al een paar jaar in Amerika op de markt en een groot succes. Alle kinderziekten waren er wel uit en het is een Tissot, kwaliteitsmerk uit Zwitserland.
Kortom ; het was het goed en perfect horloge alle kinderziektes waren eruit. Zwemmen watersporten alles was mogelijk. Vandaag wilde deze juwelier het horloge niet meer aannemen voor reparatie omdat zij niet zeker wisten of zij verder wilde gaan met Tissot. Ik was niet de eerste geïrriteerde klant. Of Tissot met hun. Een vraag waarvan het antwoord wij nooit zullen weten.

Was redelijk gepikeerd en besloot naar een andere dealer te gaan. Zonder problemen namen zij het aan; Geen probleem wel werd vermelde dat de reparatietijden erg lang zijn bij Tissot.
Omdat je toch wilt weten hoe laat het ongeveer is heb ik maar twee seiko’s gekocht. Kon eenvoudig weg niet kiezen. Waarom een Seiko? Ten eerste zijn veel Zwitserse horloges van de swatch groep. En ten tweede in onze familie is er alleen maar positieve ervaring met Seiko. Tot slot de Seiko met wereldtijden die verderop in dit forum is gewoon mooi en deed weer mijn eerste Seiko Mijn eerste echte horloge was immers een Seiko automaat. Gekocht voor 50 gulden bij de Goudvallei in Apeldoorn. Die liep perfect 10 jaar gehad zonder enig probleem. Het horloge zal misschien nog wel lopen. Het is het een keer verdwenen tijdens een vakantie.

Het verbaasd mij dat mensen die ik ken die en een Tissot hebben klagen over de slechte service van dit bedrijf. Waarom is dat zo en kan een Japanse firma het wel voor elkaar krijgen om een goede service te verlenen? Hoewel ik nog nooit voor een Seiko terug ben geweest.

En voor de actieve oudoor koop ik volgens jaar maar een Casio outdoor. Helaas digitaal maar kan tegen water en dat is wel handig. Ik wilde eerst een Casio kopen en opsturen naar Tissot, met de mededeling dat het wel mogelijk is om een horloge te maken dat T-touch functionaliteit heeft en waterdicht is. Ik blijf erbij de T-touch is een mooi fijn horloge is maar als je wilt weten hoe laat het is koop dan een ander merk.
Omdat ik de wekfunctie gewoon gebruik in plaats van een wekker kregen wij een wekker van Seiko cadeau. Een geste die ik wel kon waarderen

Jan, je lijkt me ook echt een klant voor een Toyota.

Daar gaat grotendeels hetzelfde verhaal voor op. De producten zijn kwalitatief dik in orde zoals uit elke test weer blijkt. Japanners hebben inderdaad hun kwaliteitsbeheersing beter voor elkaar dan de meeste Europese en Amerikaanse merken. Maar ja, sommige mensen vinden andere zaken toch ook belangrijk en dan kiezen ze voor wat anders met, soms, ook nadelen.

Ik wens je veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Guus
PS Mijn dagelijks vervoer is overigens geen Japanner maar een Engels roofdier waar ik ondanks de misschien lagere betrouwbaarheid toch de voorkeur aan geef. De hobby klassieker is van Amerikaanse makelij en mijn dagelijks horloge een Tissot T-Touch die het al jaren naar tevredenheid doet. Het kan verkeren.

ik voelde mij ook een toyota rijder maar helaas voor je beeldvorming neej. ik heb weleens gekeken bij het engelse roofdier en de xkr is een mooie auto maar toch niet praktisch. Het is allemaal rollende zweeds materiaal in zware uitvoering, wat hier voor de deur staat, saai maar proven technology. ben geen echte horlogeman zoals de meeste lezers hier. maar ik kan wel genieten van de mooie foto’s en de zoektochten. Ben geen spaarder of verzamelaar wil niet teveel hebben je moet het allemaal maar onderhouden.

Zo zie je maar weer…Seiko !!! Altijd goed (tu)

jan-tissot Schreef:

Ik wilde eerst
een Casio kopen en opsturen naar Tissot, met de
mededeling dat het wel mogelijk is om een horloge
te maken dat T-touch functionaliteit heeft en
waterdicht is.

(tu) (:smiley: (tu)
Tja, ik denk eigenlijk dat je pech hebt gehad met je twee Tissots, het merk, ondanks dat het geen top merk is, staat toch technisch niet slecht te boek. Maar een Seiko, zeker uit de monster categorie, kan haast niet stuk dus misschien geen slechte beslissing.

Misschien vreemd maar bij outdoor denk ik eerder aan suunto …?

Ik heb Seiko monsters maar ook een aantal T-Touches.
Tot nu toe (afkloppen?) geen klachten met de T-Touches, ik heb zelfs met mijn stalen T-Touch gesnorkeld tot zeker 4 meter diep. Niet mee gedoken, gewoon het water ingelopen. Maar toch. Best diep gegaan en de hele dag ermee in zee.
Niet 1 keer, maar elke dag gedurende 2 weken.

Het was één van de eerste modellen, nog met een groene T…

Misschien heb je gewoon stomme pech gehad?

ik vermoed dat ik pech heb gehad. Ik had er twee gekocht een voor een vriend en een voor mij. Gelukkig kent mijn vriend geen problemen met zijn Tissot T-touch.

Laatst ging ik eten met mijn accountant en die had er ook een. Nooit problemen met gehad en die dook er gewoon mee. en geen problemen.

en zoo hoort toch ook een horloge hoort niet kapot te gaan