Een aantal jaren geleden waagde ik mij aan een Tissot t-touch Stoer horloge, leuke functies. met name de barometer en wekfunctie functie gebruikte ik toch wel vaak.
Ik vraag mij nog steeds af waarom een uiterlijk stoer stevig horloge met outdoormogelijkheden maar o wee het horloge kan niet tegen regen en stof.
Heel jammer. Een Tissot versleten en van Tissot een tweede gekregen omdat zij ook niet wisten waar het aan lag. Dat hebben zij heel keurig opgelost. (weliswaar na 4 maanden reparatie tijd maar toch). Van de 3 tissot jaren heeft het horloge totaal 1 jaar bij de reparateur gelegen.
Mijn tweede Tissot T-touch heeft het begeven in Frankrijk dit jaar. Het was gewoon te warm en het horloge stopte ermee. Weggelegd in het dashboardkastje, zonder koeling en verder niet naar omgekeken. Teruggekomen in Nederland, de temperatuur was al gezakt, en ja hoor daar deed hij het weer. Alle functies niet en de digitale tijd kwam niet overeen met de gewone tijd. Iets wat volgens de handleiding niet mogelijk is. (hidden features). De Tissot T-touch heeft het een tijdje gedaan en nu is hij er weer mee gestopt. Het digitale display gaaf nog informatie maar de wijzers weigerde de ongeveer de juiste tijd aan te geven.
Dan kom je bij de juwelier waar je na enthousiaste verhalen het horloge gekocht hebtop zijn aanraden. Het horloge was al een paar jaar in Amerika op de markt en een groot succes. Alle kinderziekten waren er wel uit en het is een Tissot, kwaliteitsmerk uit Zwitserland.
Kortom ; het was het goed en perfect horloge alle kinderziektes waren eruit. Zwemmen watersporten alles was mogelijk. Vandaag wilde deze juwelier het horloge niet meer aannemen voor reparatie omdat zij niet zeker wisten of zij verder wilde gaan met Tissot. Ik was niet de eerste geïrriteerde klant. Of Tissot met hun. Een vraag waarvan het antwoord wij nooit zullen weten.
Was redelijk gepikeerd en besloot naar een andere dealer te gaan. Zonder problemen namen zij het aan; Geen probleem wel werd vermelde dat de reparatietijden erg lang zijn bij Tissot.
Omdat je toch wilt weten hoe laat het ongeveer is heb ik maar twee seiko’s gekocht. Kon eenvoudig weg niet kiezen. Waarom een Seiko? Ten eerste zijn veel Zwitserse horloges van de swatch groep. En ten tweede in onze familie is er alleen maar positieve ervaring met Seiko. Tot slot de Seiko met wereldtijden die verderop in dit forum is gewoon mooi en deed weer mijn eerste Seiko Mijn eerste echte horloge was immers een Seiko automaat. Gekocht voor 50 gulden bij de Goudvallei in Apeldoorn. Die liep perfect 10 jaar gehad zonder enig probleem. Het horloge zal misschien nog wel lopen. Het is het een keer verdwenen tijdens een vakantie.
Het verbaasd mij dat mensen die ik ken die en een Tissot hebben klagen over de slechte service van dit bedrijf. Waarom is dat zo en kan een Japanse firma het wel voor elkaar krijgen om een goede service te verlenen? Hoewel ik nog nooit voor een Seiko terug ben geweest.
En voor de actieve oudoor koop ik volgens jaar maar een Casio outdoor. Helaas digitaal maar kan tegen water en dat is wel handig. Ik wilde eerst een Casio kopen en opsturen naar Tissot, met de mededeling dat het wel mogelijk is om een horloge te maken dat T-touch functionaliteit heeft en waterdicht is. Ik blijf erbij de T-touch is een mooi fijn horloge is maar als je wilt weten hoe laat het is koop dan een ander merk.
Omdat ik de wekfunctie gewoon gebruik in plaats van een wekker kregen wij een wekker van Seiko cadeau. Een geste die ik wel kon waarderen