Ik ben op zoek naar een multifunctioneel vakantie horloge en mijn gedachten gaan uit naar een Tissot T-Touch. Echter, na een paar reviews gelezen te hebben over dit horloge ben ik toch gaan twijfelen over de kwaliteit van dit horloge. Ik lees horrorverhalen dat het ineens stopt, dat de waterdichtheid te wensen over laat, maar vooral dat de service van Tissot het af laat weten wanneer er problemen zijn.
Kunnen jullie, als gebruikersdeskundigen, hier eens jullie mening over geven? En hebben jullie, in het algemeen, nog suggesties over andere horloge met soortgelijke functies? Denk hierbij aan een kompas, hoogtemeter, barometer enzâŠ
O ja, voordat jullie met met suggesties komen zoals de Casio pathfinder serie moet ik jullie erbij zeggen dat ik vindt dat een horloge wijzers moet hebben
Ik heb een Casio SGW300 gehad maar kon niet wennen aan het feit dat mijn horloge geen wijzers hadâŠ
En aangezien mijn polsen niet al te groot zijn, mijn orange monster past goed om maar even een idee te geven, ben ik benieuwd of de 44mm die voor de T-Touch wordt opgegeven niet te groot zal zijn.
Heb nu aantal jaren een t-touch expert waar ik erg tevreden over ben. Vanwege titanium erg licht, draagt prettig en nooit problemen mee gehad. Is mijn reispartner voor beschaafde tripjes, voor het serieuze werk neem ik mijn suunto mee. Daar zitten alleen geen wijzers op.
Versie 1.0 was niet zo best schijnt het. die van leeuwentemmer is de verbeterde versie, te herkennen aan de u vormige uitsnijding in het lcd display. De oude versie heeft een rechthoekig display.
Het enige wat ik uit ervaring kan zeggen is dat de service van Tissot prima in orde is. Mijn horloge was ter reparatie naar Tissot opgestuurd en dit is binnen de garantie gerepareerd, zonder problemen. Door die reparatie heb ik nu ook meteen een horloge etui erbij
Ik ben op zoek naar een multifunctioneel vakantie
horloge en mijn gedachten gaan uit naar een Tissot
T-Touch. Echter, na een paar reviews gelezen te
hebben over dit horloge ben ik toch gaan twijfelen
over de kwaliteit van dit horloge. Ik lees
horrorverhalen dat het ineens stopt, dat de
waterdichtheid te wensen over laat, maar vooral
dat de service van Tissot het af laat weten
wanneer er problemen zijn.
Kunnen jullie, als gebruikersdeskundigen, hier
eens jullie mening over geven? En hebben jullie,
in het algemeen, nog suggesties over andere
horloge met soortgelijke functies? Denk hierbij
aan een kompas, hoogtemeter, barometer enzâŠ
O ja, voordat jullie met met suggesties komen
zoals de Casio pathfinder serie moet ik jullie
erbij zeggen dat ik vindt dat een horloge wijzers
moet hebben
Ik heb een Casio SGW300 gehad maar kon niet wennen
aan het feit dat mijn horloge geen wijzers
hadâŠ
En aangezien mijn polsen niet al te groot zijn,
mijn orange monster past goed om maar even een
idee te geven, ben ik benieuwd of de 44mm die voor
de T-Touch wordt opgegeven niet te groot zal
zijn.
Ik zie jullie reactie graag tegemoet!
Cheers,
Paddy
Mijn voorkeur gaat uit naar Casio ivm solar en radio controlled. En ze hebben ze ook met wijzers. Bijvoorbeeld deze
Mooie van deze lugs, is dat je vij makkelijk een ander bandje op kunt zetten. Maar vind deze titaniumband erg prettig zitten.
Aangezien de Casio SGW300 geen kompas heeft, dacht ik deze ook even aan te kaarten. Vind em zelf heel bijzonder doordat het digitale gedeelte geheel onzichtbaar is, en het een normaal horloge kan lijken.
De reden dat ik em toch weinig meer draag, is dat de Pathfinders tegenwoordig solar en radio controlled hebben. En dat mis ik er nu op deze âvintageâ.
Heb zelf jarenlang een Tissot gehad en er nooit problemen mee gehad. Aangeschaft in 2002 en tot de diefstal in 2008 heeft ie altijd goed gefunctioneerd. Zelfs een batterijwissel is niet nodig geweest.
Eigenlijk altijd beschaafd avontuurlijk gebruikt. Dus met wandelen en normale fietstochten in Zwitserland. Bij de mountainbiketochten ging er een Casio ProTrek om de pols.
Een Suunto of een G-shock is volgens mij wat meer geschikt als je van echt actieve bezighouden houdt. Voordeel van de t-touch is dat hij er netjes uitziet en je 'm dus ook makkelijk gewoon kan dragen.
Ik heb die van mij nu inmiddels een paar jaar en heb nooit problemen gehad. Ik laat hem echter nooit nat laat worden (na het lezen van wat horror verhalen over de waterdichtheid).
Wel is het zo dat dingen zoals de hoogtemeter, temperatuur e.d. niet echt goed (en accuraat) werken. Maar dat is idem voor mijn Casio Riseman. Het probleem zal toch je pols warmte zijn.
Het is wel een horloge dat andere mensen vaak wel kunnen waarderen door het touch screen.
Als je echt een horloge wil om de wildernis in te gaan, dan zou ik eerder voor een Riseman gaan, maar dan zit je met de wijzers zoals je al zei.
Het enige wat ik uit ervaring kan zeggen is dat de
service van Tissot prima in orde is. Mijn horloge
was ter reparatie naar Tissot opgestuurd en dit is
binnen de garantie gerepareerd, zonder problemen.
Door die reparatie heb ik nu ook meteen een
horloge etui erbij
==================
Dit verhaal geld ook voor mijn âtype Iâ
na 5 jaar kaduuk en opgestuurd naar Tissot.
Weer als nieuw en ook een reisetui gehad.
EN: zonder kosten !!
Kan ook alleen maar goede berichten over de tissot service melden. Die van mij was de batterij verwisseld door de juwelier en daarna was het horloge van slag. Dat is bij tissot hersteld en tevens worden dan alle rubbers vervangen zodat het weer waterdicht is en tevens waren alle krasjes die er op de band sluiting en bezel zaten weer keurig verwijderd.
Horloge kwam ook bij mij terug in een reisetui. Kosten kwamen voor rekening van de juwelier ( coulance vanuit de juwelier)
Dit de t-touch op mijn pols en terwijl ik dit typ kom ik erachter dat ik geen wristshot heb van mijn monster.
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben me overtuigd van de kwaliteit van de t touch.
De Suuntoâs en de Casioâs zijn niet echt mijn ding maar toch bedankt voor julie input. De t-touch is een horloge dat ik zowel op mijn werk zou kunnen dragen wanneer ik geen pak aan hoef maar ook mee kan nemen op vakantie. Kan ik mooi kijken hoe hoog die berg precies is die ik zojuist beklommen heb
Toch nog een vraagje: weten jullie wat het verschil is tussen de âgewoneâ versie en de âexpertâ? Ik kan het op de site van Tissot niet echt terug vinden.
Het verschil met type I was vrij makkelijk te herkennen aan de inkeping in het display, bij type II hebben ze dit gelijk getrokken. Daarnaast is de Expert van titanium met een carbon dial. De gewone t-touch is naar mijn beste weten (en de tissot website) van staal en geen carbon dial. Zit dacht ik ook wel een significant prijsverschil tussen.
Ken mensen die ze zelfs onder hun pak dragen, dat zou ik nou nooit doen. Casual kan imho prima. Verder uitstekende beater voor gelegenheden waar ik niet voorzichtig wil/kan zijn maar ik ook niet met een âcommandoâ horloge wil rondlopen.
Certina heeft ook een zeer mooie en goede
multifunctionele watch:
CERTINA DS multi 8
En het nec-plus-ultra is natuurlijk de
Breitling
B1 ! ! ! (tu)
°°°°°°°°°°°°°
Die Certina multifunction is prachtig en staat
(hoog) op mijn verlanglijstje, maar heeft toch wel
heel andere functies als een T-Touch. (toch?)
Groet
Herman
Als ik me niet vergis is die Certina multifunction niet met sensor functies, als kompas, baro- en altimeters. Maar meer als timers, stopwatches, tweede tijdzones enzo.