Tissot PR chrono

Hallo allemaal! Vandaag kocht ik op de antiekmarkt een mooie Tissot chronograaf met een Valjoux 7750 in. De dial deed me denken aan een Audemars Piguet en nu doe ik alsof ik dit ook draag! :joy: Hij loopt keurig en de reset doet het zoals het moet! Ik vind dat Tissot de laatste tijd weer flink naar boven begint te komen onder de verzamelaars/verkopers. Zou dit een reden hebben of is het maar een flauw gedacht van mezelf? Dat kan natuurlijk ook! :sweat_smile:

13 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. De chrono van de Tissot PR 100 Saphir serie. Er zijn nog tal van andere varianten die de moeite waard zijn.

2 likes

Mooi horloge! Ik denk dat Tissot weer meer “aanzien” heeft gekregen dankzij de recente PRX- en Gentleman-reeks.

1 like

Tissot was mijn eerste Zwitser en altijd een mooi merk gevonden. En zeker de laatste tijd zijn ze weer met erg mooie modellen gekomen en ik hoop dat het zo blijft.

Veel plezier van je mooie Tissot!

2 likes

Mooi horloge :+1:

4 likes

Maar blijft de poor man’s Longines. Minder strakke quality control in mijn opzicht.
Mijn Tissot chrono bijvoorbeeld niet op de 0.

dank u wel voor de documentatie. Deze heb ik afgeprint!

1 like

Het werk is een valjoux 7750. Bij slecht onderhoud krijg je dit bij elk horloge.

1 like