Tissot PR100 repareren of niet?

Mijn oudste broer is 13 jaar geleden overleden en bij het opruimen van zijn spullen (staan inderdaad al zo lang op mijn werkkamer), kwam ik zijn horloge tegen. Het is een goudkleurig Tissot PR100 met originele band.

Los van de sentimentele waarde weet ik niets van het horloge. Ik ga er wel van uit dat het echt is en uit de tachtiger jaren komt.

Wie kan mij vertellen wat voor uurwerk hier in zit, ik vermoed dat het een quartz is en of het de moeite waard zou zijn om het horloge naar een horlogemaker te brengen om te servicen?

Als dit niet de goede groep is om mijn vraag te stellen, dan bij voorbaat mijn excuses.

1 like

Foto’s helpen, bij het krijgen van nuttige antwoorden.

Hier een aantal foto’s.


3 likes

Dat is een originele Tissot idd uit het einde van de jaren 80 / begin jaren 90.

Ik vermoed dat er een ETA Quartz uurwerk in zit. Die zijn prima te repareren en als hij echt kapot is is een vervangend uurwerkje makkelijk te vinden.

Succes !

2 likes

Kan ook een mechanisch ETA2892 uurwerkje zijn.
Ook prima te repareren.
Zou er even mee langs een horlogemaker gaan.

Foto van de achterzijde kan ook helpen :wink:

In ieder geval zorgen dat de batterij eruit wordt gehaald.
Als die uitlopen is dat het einde van het uurwerk.

1 like

Inderdaad; daar zit een ESA/ETA 955.112 quartz werkje in.

Er zijn wel automaten gemaakt van dit model, maar dan staat er altijd automatic op de wijzerplaat, dit is dus geen automaat.

2 likes

De achterkant is volledig blanco, daarom had ik er geen foto’s van gemaakt.

Maar toch, iedereen bedankt voor de info. Ik denk dat ik het laat nakijken en eventueel repareren. Mijn vrouw vond het best een mooi horloge (wilde dan wel een leren bandje er aan).

Ik heb een aantal jaren geleden in de Pontiac van mijn vader een nieuw quartz uurwerk laten zetten bij Monfrance in Maastricht, ook een ETA. Kosten ongeveer € 80,-. Als de kosten in deze buurt komen, dan laat ik het zeker repareren.

8 likes

Zal aardig in die richting zijn hoor, ETA uurwerk zijn de kosten niet en het werk ook niet, succes :+1: