Tissot pr50 defect

Goedenavond allen,

Nieuw hier op deze mooie forum (stille mee lezer).
Ben in het bezit van een aantal (mengemoes) horloges en bij een van mijn horloges heb ik een groot probleem en gelijk de vraag aan jullie.

Er is waterschade ga ik maar vanuit gezien het lichte condens vorming onder het glaasje en loopt hij niet meer.Heb hem open gemaakt en is goed opgedroogd en batterij vervangen…

Is dit enigzins betaalbaar op te lossen en te maken?
Of moet ik alvast aan een nieuwe gaan denken?

Alvast bedankt!

3 likes

Welkom en veel kijk en leesplezier gewenst hier.

Als lid van deze club moet je altijd aan een nieuwe denken.

6 likes

:joy: :joy: :joy:

1 like

begin van een mooie collectie start met een defect Quartz klokje, welkom

2 likes

Ik zou iets nieuws kopen, maar je kan ook een werkend donor uurwerk kopen en die wisselen.

1 like

Hi Sander,
Welke Tissot PR50 is het? Ik zie namelijk diverse modellen op chrono 24 staan…

Ik heb ook een defecte PR50 die ik eindelijk wil laten opknappen. Kosten zouden zo’n € 120 moeten zijn:
https://www.tissotwatches.com/nl-nl/serviceprices

Heb zo’n opstuuroptie geprobeerd via het service center, maar krijg geen reactie. Ga nu maar een dealer in de buurt zoeken die het op wil sturen.

Welkom op HF, Sander! Een PR50 is een prima, maar niet een bijzonder waardevol horloge. Dus, tenzij het voor jou persoonlijk een speciaal horloge is (bepaalde herinnering, vorige drager of gever, o.i.d.), zou ik hier niet al teveel geld insteken. Daarnaast is het sowieso altijd leuk om op zoek te gaan naar een mooi nieuw horloge! Wij doen de hele dag niet anders, hier en helpen/adviseren je daar graag bij! Succes!

1 like

Welkom hier bij HF !
Kijk ook eens hier in het blauw staan hele mooie.

Oke, i stand corrected. Via de tissotdealer kost het onderhoud minimaal € 220…
Ze gaan nu eerst zelf kijken of ik niks heb verprutst en een verse batterij proberen.
Ik laat wel weten wat de uitkomst wordt.

Helemaal niks aan doen, en een geheel nieuwe Tissot of wat anders ( bv longines, Hamilton, mido etc) met super korting scoren bij de outlet in Roermond ( hour passion, stadsweide 520- ieder dag open)

Ik ben +/- 10 horloges verder, maar heb nog geen comfortabelere gevonden dan deze bescheiden pr50.
Superdunne kast, hele comfortable stalen band, en superlicht. En misschien een beetje nostalgie, dat was 10 jaar mijn dagelijks horloge voor ik door dit forum besmet werd.

@Sander85 , ik had geluk, alleen een nieuw batterijtje en de mijne loopt weer. Klaar voor €7,50. Maar zal 'm niet snel meer dragen bij slecht weer.

1 like