Tissot pr50

Beste lezer(s),

Kan iemand me vertellen of dit een echte Tissot betreft?
Geen duur horloge al is het echt maar ben benieuwd of ik beet ben genomen…

Alvast dank

3 likes

Ik snap je twijfel niet. Serienummer kan je controleren lijkt me. Een vervalser zal niet snel een jubileum laten graferen.

2 likes

Dat SKR nummer kun je denk ik door Tissot laten controleren, moet je contact opnemen met de klantenservice. Geen idee of dat geld kost overigens.

Wat ik meestal doe is even het typenummer (in dit geval J376/476) op Google nazoeken en plaatjes vergelijken. Ik zie niks geks in dit geval, lijkt mij authentiek.

Staat op marktplaats een identieke. Zie geen verschil. Lijkt mij in orde!

Mijn twijfel was eigenlijk de prijs en ik kon niet een zelfde combinatie vinden van het klokje met leren band en 12 en 6 op de wijzerplaat…
Voor een prikkie gekocht als defect, maar nieuwe batterij er in en hij loopt…
Dank voor het mee kijken :+1:

1 like

Die stalen band kan kapot geweest zijn of er een poosje afgehaald en zoekgeraakt. Bij wat oudere horloges is dat niet heel ongebruikelijk.

1 like

Inderdaad op marktplaats, die ziet ook goed uit zonder inscriptie.
En een nette prijs.

1 like

Serienummer kan je op de site van Tissot natrekken.
Ben het overigens met @plees eens: als je al een replica zou maken, dan toch niet met een jubileum gravure in de deksel.

1 like

Heb je dat wel eens gedaan eigenlijk? Ik zie zo gauw alleen een mogelijkheid om je horloge te registreren, maar dan moet je een nummer van 9 karakters hebben; deze heeft er maar 8 :thinking:

Als je je horloge registreert moet je het serienummer invoeren. Vervolgens geeft de site het model ed terug dat bij get serienummer hoort. Als dat overeen komt met datgene wat je in je hand houdt weet je dat je goed zit. Ik heb dat meermaals gedaan.

2 likes

Top, ga ik ook eens met wat exemplaren uit mijn collectie proberen :sunglasses:

1 like

Niks mee aan de hand, gewoon een ok horloge

Succes! :+1:t2:
Ik weet niet tot hoever die database terug gaat. De horloges die ik heb ingevoerd waren redelijk recent

1 like

Ben ik ook wel benieuwd naar :thinking:

1 like

Ik zie alleen een paar andere uitvoeringen op marktplaats maar ik zit met 3 tienen niet slecht dan denk ik…

Dank @BorisK, ik zal ook een gaan kijken op de site van Tissot…