Dag allemaal,
De afgelopen tien jaar ongeveer heb ik met veel plezier mijn PRC100 gedragen, wat mijn eerste serieuzere horloge was. Gekregen voor de achttiende verjaardag, dus hij heeft ook enige sentimentele waarde.
Alhoewel het horloge aanvoelt als Zwitserse kwaliteit, heb ik toch al driemaal meegemaakt dat er een pin uit de band is gevallen en ik het horloge bijna kwijt was. De afgelopen keren ben ik hier keurig voor naar de dealer gegaan om de pin a dertig euro en drie weken wachten te laten vervangen. Dit probleem vond ik bij specifiek dit horloge ook al op enkele Engelse fora terug.
Er werd mij al een nieuwe band aangeraden (a 180 euro oid), maar dat vind ik toch wat gortig voor een horloge van 350 euro toentertijd.
Het gekke van de pinnen is dat ze geen split pinnen of push bars zijn, maar lijken op rechte pinnen met platgeslagen uiteinden.
Bij voorkeur koop ik wat gereedschap en leer ik om de pinnen te vervangen en start zo ook wellicht een mooie hobby. Horloges hebben mij namelijk (met mijn werktuigbouwkundige achtergrond) altijd al geïnteresseerd.
Mijn vragen zijn eigenlijk:
Wat zouden jullie doen ? Op zoek naar de juiste pin ?( nog niet gevonden). Band vervangen ?
Zou een splitpin eventueel ook werken ?
Alvast bedankt voor jullie hulp en feedback.
Ab