Tissot PRC200 zwart wit

Een van deze 2 zou best weleens een van mijn volgende aankopen kunnen worden: Tissot PRC200 zwart of wit.
Ik ben normaal niet zo van de witte wijzerplaten maar deze witte heeft ook wel wat.

Zijn er hier die een van beiden (of allebei) hebben, en wat zijn de indrukken?



.

Mijn indruk is, dat dit een dertien in een dozijn klok is. Er zou haast een naam voor kunnen bestaan, iets als: “boring unified quartz chrono”

ticothijs82 Schreef:

Mijn indruk is, dat dit een dertien in een dozijn
klok is. Er zou haast een naam voor kunnen
bestaan, iets als: “boring unified quartz chrono”

Da’s dan een vergissing: quartz??? Is een automaat, staat zelfs op de plaat…

Ow grutjes! Het moet zijn: “boring unified automatic chrono”!

:wink:

Er is natuurlijk helemaal niks mis met Tissot. Gewoon doen als je hem mooi vind.

mooie klok.
maar er zijn veel namakers in de omloop.
als je er 1 koopt doe het dan liefst met een aankoopbewijs.

Tsja dat sommigen hem boring vinden, weerhoudt mij daar ook niet van. Dan denk ik maar “schoonheid is niet voor iedereen weggelegd”.

Ik ken wel spannender klokken, alleen zijn die doorgaans niet afleesbaar en/of niet betaalbaar. Bij dit model vind ik dat juist knap gedaan: een vrij drukke plaat en toch goed afleesbaar. Hoe mooi een klok ook is, ik wil er wel de tijd op af kunnen lezen.

1 like

Ik heb zelf een Tissot chronograaf met een witte plaat, en vind die na al die jaren nog steeds top. Dus gewoon doen :sunglasses:

Heb een kwarts-chrono van Tissot die er prachtig uitziet, tot je je als drager gaandeweg realiseert dat het contrast tussen wijzers en plaat (creme bij mij) te laag is. Aangezien je ook hier hoogglans wijzers hebt met maar een beetje lichtgevend materiaal, zou ik zeker niet voor de witte gaan. Ik denk ook dat de restwaarde van de zwarte hoger zal zijn - en dit lijkt me geen horloge voor de rest van je leven, meer een “stepping stone” naar iets (nog) mooiers. Stel je van die restwaarde niet al teveel voor overigens, no offense - maar niemand zoekt specifiek naar een tweedehands Tissot chronograaf.

Ik weet niet wat de maat is maar de dials staan wel erg dicht bij elkaar en de ruimte rond de wijzerplaat is me te veel opgeleukt om het te vullen…

Restwaarde vind ik onbelangrijk. Ik koop een horloge niet om hem te verkopen of ruilen. Bij deze vind ik het contrast bij de witte vrij goed, vandaar dat hij tot de opties behoort. Zou wel fijn zijn om hem eerst irl te kunnen zien, want plaatjes kunnen nogal opgeleukt zijn.

Druk, zeker. Maar op een bepaalde manier lijkt het toch nog overzichtelijk. Ik hoop hem eens irl te kunnen bekijken, voordat ik tot aanschaf overga.

Ik vind de witte mooier, goed contrasr en met heel veel kleuren banden te combineren.

Banden wisselen doe ik zelden of nooit, omdat ik nu eenmaal een voorkeur voor staal heb. Maar ik denk dat je daar wel gelijk in hebt.

Kweenie of je em al hebt gehaald of dit nog ziet: let ook goed op irl of ie ook goed afleesbaar is. Soms zijn gepolijste wijzers en indexen moeilijk te zien al dan niet op zwarte of witte achtergrond.