Sommige leden van dit forum weten al dat ik opzoek ben naar mijn eerste horloge. Na 3 maanden zoekwerk heb ik eindelijk iets gekozen. Dat is Tissot PRC200. http://www.ebay.nl/itm/NEW-TISSOT-MENS-PRC-200-WATCH-T17-1-526-52-RRP-250-/290670958119?pt=UK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL&hash=item43ad56d627.
Mijn budget was 500 euro maar voor de helft van de prijs vind ik dit echt een mooie horloge. Ik twijfel alleen of ik een stalen band of een leer band moet kopen. Ik wil dit horloge bij normale kleding en bij pak dragen. Welke zou beter passen bij pak en normale kleding? En is het verstand om bij ebay te bestellen?
Ik heb de uitvoering met lichte wijzerplaat en lederen band.
De lederen band (met beugelsluiting) draagt bijzonder prettig. En het geeft deze Tissot een wat ingetogen uitstraling.
Voorwat betreft E-bay, daar heb ik geen ervaring mee.
Doch, voor een paar tienjes meer koop je een nieuwe.
Zou voor stalen band gaan , lederen band kan altijd nog en andersom wordt al wat lastiger. Ook de 200 m wr komt dan beter uit;) ( leer kan niet goed tegen water ) En ook zou m niet op e-bay kopen , maar nieuw , maarja das ook persoonlijke smaak. s6 met kiezen.
Ik heb heb de PRC200 op staal. Ik kan je deze combi van harte aanbevelen. De problemen met de sluiting die eerder zijn gemeld komen mij niet bekend voor.
Kopen op de baai hangt af van de verkoper. Bij een juwelier betaal je meer maar dat kan een meerwaarde hebben.
De PRC200 is een erg mooi, elegant horloge. Begin dit jaar was ik van plan een Zwitserse chrono te kopen met witte wijzerplaat, en de PRC200 was mijn eerste keuze. Ik ben deze toen gaan passen bij de juwelier, helaas was het horloge uiteindelijk iets te klein en te netjes voor me (uiteindelijk een Couturier aangeschaft). Ik raad je aan om het horloge eens in het echt te bekijken en passen. Dan kan je meteen een versie op staal en op leer passen, en op basis daarvan beslissen welke voor jou het beste is.
En of het verstandig is om via ebay te bestellen: dat hangt zoals gezegd van de situatie af. Kijk goed naar de verkoper, hoe vaak hij/zij iets heeft verkocht en de feedback scores. Mocht je ook maar een kleine twijfel hebben over de verkoper of het aangeboden horloge, doe het dan gewoon niet. Ik heb mijn Couturier wel via ebay gekocht (feedback score vd verkoper was zeer goed, maar wel gebaseerd op een laag aantal transacties) maar dat ging gepaard met veel gezeur en na uiteindelijke ontvangst een reparatie binnen garantie. Ik heb een beetje pech gehad, de meesten hier hebben wel goede ervaringen met ebay.
op eBay kun je ook gewoon nieuw kopen, maar ook tegen vaste prijs. Dus als dat hele veilinggedoe niets is, kun je alsnog een goede deal maken.
Hou er rekening mee dat wanneer je buiten de EU besteld, er BTW en dat soort ongein bovenop komt.
De Pond staat vrij gunstig, dus daar kun je nog weleens leuke deals maken.
Succes met zoeken! Staal of leer is je eigen voorkeur. Ik heb één horloge waarmee ik regelmatig wissel tussen staal en leer, en dan zijn bovenstaande tips ‘kies voor staal, naar leer terug kun je altijd nog’ wel wijze woorden…
Hoi,
Ik heb zo ene en ben daar echt heel blij mee.
Versie compleet in staal en zwart …
maar voor volgende winter ga ik een leren bandje kopen dan kan ik afwisselen
Prc200 loopt als een zonnetje en heel precies:~
Gtz Jan
Tof horloge, heb zelf een tijdje zitten kijken naar een Prc200 automaat, ook gaaf, kost op staal 650 en met leer 610 nieuw. Wellicht vind je er eentje online binnen je budget, tweedehands?
Als je quartz zoekt zou ik idd sowieso voor de stalen band gaan, een leren bandje zit er zo op!
Succes en post wat foto’s als je 'm in huis hebt!
Zou voor stalen band gaan , lederen band kan
altijd nog en andersom wordt al wat lastiger. Ook
de 200 m wr komt dan beter uit;) ( leer kan niet
goed tegen water )
Bedankt voor de reacties mensen. Vandaag was ik naar Haarlem geweest bij Peter Klemann. Ik had de PRC200 geprobeerd maar hij is echt klein voor mijn pols. Echt klote. Ik ga weer verder zoeken.
Bedankt voor de reacties mensen. Vandaag was ik
naar Haarlem geweest bij Peter Klemann. Ik had de
PRC200 geprobeerd maar hij is echt klein voor mijn
pols. Echt klote. Ik ga weer verder zoeken.
Heel verstandig dat je bent gaat kijken, en exact hetzelfde als wat ik had. Ik heb deze uiteindelijk gekocht:
De Couturier is inderdaad een mooi alternatief, heeft wat meer body dan de Prc200 en valt als quartz binnen je budget. Zeker de moeite waard om eens te proberen.
Nogmaals, succes!
Bedankt voor de reacties mensen. Vandaag was ik
naar Haarlem geweest bij Peter Klemann. Ik had
de
PRC200 geprobeerd maar hij is echt klein voor
mijn
pols. Echt klote. Ik ga weer verder zoeken.
Ik sluit mij hier bij volledig bij aan.
Want een horloge om de pols voelen, in het echt te zien, te passen en te meten,
dat geeft voldoening.
Ook als het beoogde horloge niet aan de verwachting heeft kunnen voldoen.
Succes verder!!
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z