Tissot probleem

Beste mensen,
Een paar maandjes geleden heb ik via het forum een Tissot T-touch titanium gekocht,een nieuwe,maar nu begint het klokje al kuren te krijgen.
De volgende problemen doen zich voor:

1.de datum verspringt niet om 12 uur maar om 8 uur
2.de tijd op het digitale gedeelte loopt niet gelijk met het analoge gedeelte
3.wanneer ik de kompasfunctie inschakel moeten de wijzers in een lijn gaan staan ,zeg maar zoals 6 uur maar nu gaat hij dan op 5 over 6 staan en hij wijst ook niet goed aan.

Het klok gedeelte loopt verder prima.

Wat kan het probleem zijn ,de batterij misschien.
Die kan ik wel wisselen maar voordat ik dat doe leg ik mijn probleem voor aan de echte experts op dit forum.

Alvast bedankt

Lenno

Hallo,
probleem ook al gehad met TTouch expert.
Gewoon even calibreren en opgelost.
Waarschijnlijk tegen een magnetisch veld gelopen ofzo.
gr

Ja, gewoon even resetten.
Staat in de handleiding hoe dat moet.

Staat al op pagina 4 van de handleiding :slight_smile:

Bedankt ,
Het meeste is opgelost met de calibratiefunctie.
Alleen het kompas doet zo nu en dan raar maar dat vindt ik niet zo erg.
Het item resetten kon ik niet vinden maar als met calibreren hetzelfde wordt bedoeld is dat ook weer opgelost.
Wat het kompas betreft kwam ik allemaal termen tegen als magnetische declinatie enz.
Ik weet inmiddels wat dat is maar hoe je dat allemaal moet regelen op de Tissot, laat maar.

In ieder geval allen bedankt.
Zoals gebruikelijk worden alle forumleden problemen hier opgelost.

Groetjes

Lenno

het kompas wijst naar het magnetische noorden. het echte noorden zit daar een klein stukje naast.
Daar kan je de wijzerstand van het kompas ook op aanpassen.

High-end horloge :wink:

Ja, dat snap ik maar hoe pas je dat aan.
Ik zie ook de letter E en W ,wat waarschijnlijk oost en west betekend .
Zitten wij nu in W of in E , of heeft dat met greenwich te maken ,daar zitten we ten oosten van volgens mij, dat high-end gedoe, met mijn radertjes uurwerken heb ik dat allemaal niet.
Het kompas wisselt ook steeds .
De ene keer wijst hij het noorden aan en een minuut daarna een andere plek.

Ja het is een hoogstaand stukje techniek dus goed de handleiding doorlezen stukje voor stukje dan kom je er wel uit heb ik ook gedaan en alles werkt nu prima;)

Weet iemand misschien hoe de verlichting werkt op de tissot t touch met oranje band die ik vanaf woensdag heb? In de beschrijving staat niets hierover! heel vreemd.

Idd. R.T.F.M. :smiley: Dan kom je er zeker uit.

Zit geen verlichting op…:frowning: