Ik heb een Tissot prs 516 automaat op het oog.
Nu is mijn vraag of ik hier wel goed aan doe.
Aangezien hier de kenners zitten en ik er nog steeds te weinig van af weet.
Ik kan hem namelijk voor 160 euro kopen met extra tissot band op leer.
Dit zijn de foto’s :
Denk dat je voor €160 geen slechte koop doet. Zelfs al zou hij op korte termijn een service nodig hebben. Weet niet hoe oud deze is maar het is niet de nieuwste versie. Die gaan nieuw voor €550 dus is dit denk ik niet verkeerd. Mogelijke service beurt €80 tot €120,-? Ik zeg doen, maar misschien ff afwachten tot de experts van zich laten horen . Je hebt nu de mening van 2 man dus dat is niet veel.
@tomhster , nee aankoop bewijs zit er volgens mij niet bij.
Wat ik wel weet is dat de gene die hem verkoopt leerling horlogemaker is bij een juwelier.
Dus dat lijkt me verder ook wel ok .
Sorry, maar dat zegt niks. Voor hetzelfde geld heeft het uurwerk gediend als proefkonijn en dat wil je ook niet. Verder had een echte horlogemaker de band wel even schoon kunnen maken, want die ziet er vrij vies uit.
Wel even vragen of alle schakels er bij zitten gesteld dat je een dikke pols hebt,
en ik vind de endlinks en de lugs een beetje ruw alsof ze daar met een schroevendraaier of schaar aan de pushpins hebben zitten frutten
Als ervaringsdeskundige sinds kort…doen!
Mits hij niet fake is. Zelde zon mooi en degelijk horloge gehad. De secondewijzer gaat ook onder de indices door…
@Farfal,klopt ik heb wel een tissot ,maar dat is er een met batterij
Ga toch maar voor een automaat erbij .
Weet soms zelf niet wat ik allemaal wil…
Verslaafde hobby
Heb hem binnen.(eindelijk)
Zaterdag stond de post voor de deur.
De oudste zoon was er expres voor thuis gebleven omdat ze weer eens voor mijn een onmogelijke tijd kwamen. Maar zoonlief van 13 kreeg het pakketje dus niet…
Nou dan maar de volgende dag denk je. Maar nee dat was dus Zondag en dan komen ze natuurlijk niet.
Nou dan zou je denken dan wordt het Maandag… Maar je raad het al niemand thuis tussen half 11 en half 1. Ja ook wij moeten gewoon werken
En te laat op het briefje gekeken om de tijd te veranderen… Stom stom van mij.
Dus toen maar op Dinsdag middag na het werk bij een post.nl punt opgehaald.
Maar omdat ik Dinsdag om 5 uur ook de nieuwe auto kon ophalen, en daarna naar familie en vrienden, geen tijd gehad om het pakketje open te maken. Gisterenavond een verjaardag gehad, beetje laat thuis dus weer niet kunnen bekijken.
Dus om een lang verhaal kort te maken, hij is binnen heb hem 10 seconden bekeken en verder nog niks kunnen doen.
Vanavond gelukkig avond vrij dus gaan we er eens mee aan de slag. (vooral goed reinigen )
Moet wel zeggen dat hij in eerste instantie leuk/goed uitziet.