Tissot prs 516 automatic

Hoi ik ben nieuw hier.

Na jaren toch verzot te zijn op mooie horloges, de mechaniek van de kleine tandwielen die in elkaar vallen, het precieze werkt dat er in gestoken is, hoe alles 1 mooi geheel word. Heb ik besloten om voor mij een iets duurder model aan te schaffen.
Mijn oog is gevallen op de TISSOT PRS 516 AUTOMATIC CHRONOGRAPH.

Heeft er hier iemand ervaring met dit model?
En zijn er mensen die ervaring hebben met chrono 24?

Grt Tom

4 likes

Erg mooi horloge Tom.

Ik heb zelf met dít specifieke model geen ervaring.
Wel met 2 uit oudere series. Prima horloge’s.

Let op: Ik heb een paar jaar terug wel een fake uit de PRS516 automatic serie in huis gehad (werd als echt verkocht). En dat was best lastig te zien. Of er voor dit model ook fakes rondgaan, geen idee. Wellicht beter bij een dealer kopen!

2 likes

Welkom bij de club Tom.

1 like

Deze Tissots worden verrassend veel, en griezelig goed, nagemaakt. Beste gewoon nieuw kopen en proberen iets korting te bedingen.

En welkom aan de TS! :slight_smile:

1 like

Welkom hier :+1: toffe keuze die Tissot

2 likes

Geen ervaring mee, maar ziet er uit als een mooie sportieve chronograaf! :+1:

1 like

Welkom op dit forum.
Ik heb ervaring met dit model, ik heb er namelijk zelf een, alleen in een andere kleurstelling en op leer:

Let wel dat het een flinke jongen is, 45 mm diameter en bijna 16 mm dik. Nu heb ik vrij kleine polsen (16 cm) dus voor mij is het al gauw groot :blush:. Ik weet niet hoe hij op staal draagt, die heb ik nooit om de pols gehad.

Ik heb van de PRS 516 automatic chrono nog nooit een goed gelijkende replica gezien, alleen vreselijk slechte. Ik vermoed dat de markt daarvoor te klein is. Van de quartz versie stikt het helaas van de goed gelijkende replica’s :grimacing:

4 likes

Ook een mooie die met leren bandje maar ga liever voor de ijzere. Maar de kleuren zij ook wel mooi.
Dus je raad via chrono24 af dan?

1 like

Nee hoor, niet als je voor de chrono automaat gaat. Ik heb hem zelf gebruikt gekocht via ebay; omdat ik daar nooit goed gelijkende neppers van gezien heb weet je dus redelijk zeker dat het een echte is; via Chrono24 zou dus ook geen probleem moeten zijn.

Mocht je toch voor de quartz chrono willen gaan dan zou ik die wel nieuw bij een officiële dealer kopen; daar zijn volgens mij haast meer neppers van in omloop dan echte. Het risico dat je een verkeerde te pakken hebt als je een tweedehandse koopt is dus groot.

Ik heb zelf ook nog een quartz, en die heb ik dus ook nieuw gekocht:

2 likes

Heel erg mooi horloge van goed merk.En PR(S)516 is toch echt wel een kreet met een hoop verhalen en history eraan.

2 likes