Het moet niet gekker worden, na vorige week al de Seiko BFK een warm welkom te hebben geheten, het nu de beurt aan een nieuwe telg.
De Tissot PRS 516! Ik besef dat ik bevooroordeeld ben maar wat een mooie klok. Fraai uiterlijk, stijlvol en een prachtig automatisch eta uurwerk. In mijn optiek wordt Tissot nog altijd ondergewaardeerd.
Groet Bram
Mijn beste,
Proficiat met deze prachtige aanwinst!!
Méér dan welkom dan ook!!
Geniet ervan.
Orologio Signaturis Temporis.
mooie klok, strakke vorm, ik begrijp overigens niets van de typeaanduiding bij Tissot, heb jaren geleden ook een PRS516 gehad, maar dat was een quartz chrono…anyway, veel plezier van deze mooie aanwinst.
Mooie klok! Kom hem steeds vaker tegen de laatste tijd. En terecht!
Geniet ervan .
Heb hem ook sinds een week. Heel fijn horloge. Draagt ook bijzonder goed…
Proficiat! Mooie klok!
Heb ik ergens een sale gemist, ik zie ze de laatste tijd ineens regelmatig voorgesteld worden op het forum?
Mooi man! Geniet er van! En gefeliciteerd!
Toppertje. Veel plezier!
Vandaag m’n BFK om, gisteren m’n PRS516. Super klokken, allebei!
Gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst!
Mooi
Zijn idd ondergewaardeerd, veel horloge voor je euro. En ook een bijzonder geslaagde achterkant.
Mooie klok! Congrats
Dat is een mooie aanwinst Bram!
Gefeliciteerd !!!
Nu de opvolger uit is (die overigens veel duurder is) zal deze langzamerhand schaarser worden, dus een goed moment om er een aan te schaffen.
Heel veel plezier met deze mooie aanwinst!
De opvolger is de powermatic of zo met de gele secondewijzer. Minder mooi en 965 euro.
Ook in rood en blauw. Persoonlijk vind ik de nieuwe in het rood ook wel erg mooi.
En het carbon bij het blauw ook heel aardig
Inderdaad, vooral die met rood vind ik wel fraai.
Al mis ik wel die mooie blauwe sunburst…
Ik vind het nieuwe model niet lelijk. En de lamellen- en carbonlook ook best leuk; past op zich wel bij het racingthema (zie ook achterzijde horloge) van de PRS516.
Vraag voor mij is wel of het er hiermee niet net iets té dik bovenop ligt. Subtiel is het niet meer. De patronen maken de nieuwe PRS516 ook duidelijk wat drukker.
Wat ik ook of misschien het meest jammer vind, is dat de ‘oerkastvorm’ van de PR/PRS en aanverwante modellen is losgelaten. Deze werd al sinds de jaren '60 al door Tissot gebruikt en droeg imo in hoge mate bij aan de retro look en feel. Ja, het silhouette is er nog wel. Maar vooral bij de onderkant van de kast/bandaanzet (die was recht en hoekig) zie je goed dat dit een andere kast is. Jammer.
En ja, die prijs is natuurlijk ook wel in één keer een héé’l stuk hoger. Maar daarover heb ik al eerder gezegd dat het ook wel weer past bij de prijsstrategie van de Swatch Group (lees: marges flink blijven opschroeven). Bovenin (Omega) blijft 't maar steeds duurder worden, dus daaronder ontstaat ruimte.
En de PRS516 was ook eigenlijk best wel een scherp geprijsd horloge; gewoon veel horloge voor een heel redelijke prijs.
Dat is nu dus nog steeds veel horloge voor een net wat minder scherpe prijs.
Maar, hoewel ik nooit voor (grote) prijsverhogingen ben, vind ik dit horloge nog steeds niet ‘te duur’. Laten we even eerlijk zijn, een Omega blijft gewoon vijf keer zo duur. Dus waar hebben we het over
Ben het eens over het feit dat het allemaal net te is met het nieuwe model. Ook zit er een nieuwe techniek in het nieuwe model met een erg lange gangreserve van ruim 90 uur. Maar vind persoonlijk hem te druk en 450 euro verschil in prijs is te.
Maar zoveel mensen zoveel smaken en over smaak valt nu eenmaal wel te twisten.