Tissot prs516

Hallo,

nieuwe aanwinst, zaterdag gekocht.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-L43UQRNM.jpg

nu staat de wijzer van de chrono iets uit positie. Moet ik hiermee terug of hoort dit juist zo?

Ikzelf stoor me er niet aan en ik kan me voorstellen dat dit na reparatie invloed heeft op de waterdichtheid etc?

Mij zou het gaan ergeren. Maar als je het nieuw hebt gekocht zal men dit onder garantie even moeten herstellen, dus incl. waterdicht testen.

hans

Natuurlijk horen de wijzers precies uitgelijnd te staan en ik zou dit ook zeker laten herstellen, inclusief een waterdichtheidstest, inderdaad.

hcptdg Schreef:

Mij zou het gaan ergeren. Maar als je het nieuw
hebt gekocht zal men dit onder garantie even
moeten herstellen, dus incl. waterdicht testen.

hans

Helemaal eens en niks meer aan toe te voegen.

Hallo Roedi en welkom.

Als ik het goed heb is dit een quartz en dan dien je eerst alle wijzers op 0 te stellen oftewel allemaal recht naar boven gericht.

Hoe je dat doet vindt je hier http://safemanuals.com/fullswf-TISSOT.php?type=.SWF&file=SWF/TISSOT/31-03-08-16-02-56-198313&langue=en&img_width=595&img_height=841&cat=vide of kijk anders de gebruiksaanwijzing even goed na.

Wil het niet, dan er gewoon mee terug gaan.

Mooie Tissot overigens.

Dank je wel voor het commentaar. Ik bel eerst de juwelier even, Misschien kan hij de wijzers uitlijnen. Zelf ben ik geen expert.

Kroon uitrekken in 1e positie en met de Puschers kan je zowel de sec als de min wijzers op 0 instellen
lukt vast wel
Groet antonsv

Zo simpel kan het zijn. Gefeliciteerd met deze fraaie (tu) aanwinst.
Gr,
L.R.

Niet eens aan gedacht!! Had al eens gelezen dat dit idd kon. :slight_smile:

Hoi,

Ik had hetzelfde probleem met een Lamborghini Chrono die ik ooit voor een leuke prijs eens had gekocht. Waarschijnlijk goedkoop verkocht vanwege dat probleem met de uitlijning.
In de gebruiksaanwijzing stond een heel ritueel wat doorgevoerd moest worden om de wijzers uit te lijnen.

Dit werkte perfect. Dus het zal in jouw geval ook wel gaan.

Succes,

Groet,

Nico.

Hallo,

bedankt voor de informatie. Het is gelukt, wijzers staan prima op ‘0’. Klokje ziet er nu nog beter uit!

Mvgr. Ruud