Ik heb een vraag voor een neefje van me.
Mijn neefje heeft van het geld wat hij van zijn Opa (mijn vader) heeft geerfd een Tissot PRX gekocht.
Helaas zoals we hier wel vaker kunnen lezen, is hij ook slachtoffer geworden van een poging om hem van het horloge te beroven.
Gelukkig is dit niet gelukt, maar is er wel schade ontstaan aan de stalen band.
De bandpennen zijn zodanig verbogen dat de band loskomt van de kast en daarom het horloge niet meer gedragen kan worden.
Hij is hiermee naar de AD geweest die hem verteld dat deze bandpennen niet los besteld kunnen worden en hij een compleet nieuwe band moet kopen.
Is er hier iemand die weet waar deze bandpennen los besteld kunnen worden, de pennen zitten niet anders als gewoon geschroefd in de band.
Een foto voor de duidelijkheid.
Ik zou deze pen er gewoon uit halen (schroefje aan een kant los en eruit schuiven) en vervangen door een generieke pen passend voor deze lugbreedte. Snelwisselpennen zijn alleen handig als je veel banden wisselt, anders is een normale bandpen net zo goed.
Bizar dat je een hele nieuwe band zou moeten kopen, schandalig!!
Vervelend inderdaad zeg. Hadden hetzelfde met de prx van mijn vriendin, dat waren echter kleine kinderen die er aan hingen…heb niks online kunnen vinden ter vervanging, vaste pen lukte me niet (al weet ik niet meer waarom). Bij een AD geweest, kreeg ook van Tissot te horen dat een nieuwe band de enige optie was. Dat vond hij zelf ook overdreven, hij heeft toen van een ander Tissot model de pen besteld (weet helaas niet welke). 19 euro (belachelijk natuurlijk), wel goedkoper dan een nieuwe band. Dus wellicht nog een poging wagen bij een andere AD.
Het snelwissel systeem van Tissot, wanneer er een bandpen kapot is, resulteert dus in de gehele band vervangen, of ben je overgeleverd aan de goodwill van een begripvolle AD
Ben je ook bij de Tissot zelf geweest? denk dat ze je prima kunnen helpen. Ik ben altijd goed behandeld ook met losse pennen/schroefjes in Amsterdam (naast de dam)
Heb net even gezocht bij Tissot, naar aanleiding van het noemen van mijn naam door @PeterLC, en ik vermoed dat de pen wel los te bestellen is.
Op de aftersales site, die alleen voor geautoriseerde horlogemakers toegankelijk is, heb ik een onderdeelnummer gevonden zonder foto.
Met een beetje geduld kan ik het bevestigen over een aantal weken. Afgelopen week net delen besteld bij Tissot en vanwege de verhoogde administratie kosten (bijna €10,- per bestelling) combineer ik spullen.
Heb een paar pennen van dit nummer in het winkelmandje gedaan en bericht of ze juist zijn.
De PRX push pinnen heb ik nu op voorraad, dus er hoeft geen compleet nieuwe band gekocht te worden bij een verbogen pp. Een schroef voor het snel wissel systeem is al gemonteerd en de 2e kan na montage in het andere gat gedraaid worden. De schroef is al voorzien van Loctite.
Bij interesse stuur maar een PB.
@LeenS vertrouw dus niet alles wat de dealer verteld goed dat je het hier gevraagd hebt.
Inderdaad, maar die zou wel minimaal moeten weten wat wel en niet kan, en misschien weten sommige dit ook wel, maar verkoopt men liever een nieuwe band dan dat men goede service verleent, zeker als de klant niet beter weet.